مسجد شیخ لطف‌الله، عکس برتر جهان شد/ جلوه‌گری رنگ و نور

ویکی دوستدار یادمان‌ها (Wiki Loves Monuments) یک مسابقه عکاسی سالیانه بین‌المللی است که در ماه سپتامبر در سراسر جهان توسط اجتماع ویکی پدیا برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در این رقابت شرکت کنندگان از آثار تاریخی محلی و مکان‌های میراث فرهنگی عکس می‌گیرند وآن‌ها را به منظور شرکت در این رقابت جهانی بارگذاری می‌کنند. هدف از این رویداد شناساندن بناهای کشورهای شرکت کننده با هدف تشویق مردم به ثبت تصاویری از این یادمان‌ها و قرار دادن آن‌ها تحت یک مجوز آزاد است که پس از آن نه تنها در ویکی پدیا بلکه در همه جا توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار گیرد. 

بر اساس اعلام نتایج در وبسایت جهانی مسابقه، از بین تمام شرکت کنندگان دنیا، عکس علیرضا اخلاقی، عکاس جوان ایرانی به عنوان عکس برتر جهان انتخاب شد. عکس منتخب جلوه‌گری رنگ و نور در مسجد شیخ لطف‌الله، این شاهکار دوران صفویه را از نمایی منحصر به فرد به نمایش می‌گذارد. تفاوت این عکس با عکس‌های مشابه خاموش بودن نورافکن قرمز رنگ مسجد است که به طبیعی بودن رنگ ها در این تصویر کمک می کند. این رویداد افتخاری بزرگ برای ایران و ایرانیان است.

کد خبر 362129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    6 0
    خیلی ممنون از اطلاع رسانی تان .
  • هادی DE ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    4 0
    جقدر عالی! آفرین به این عکاس
  • بهاره DE ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    2 0
    سلام ممنون از این پیامهای بسیار مفید و نشاط آور شما ، واقعا مایه افتخار و سر بلندی ما ایرانیان است که بهترین عکاس جهان از کشور ما باشد، احسنت