تا کی باید بی‌تفاوتی‌ها را ببینیم؟

نماینده شورای شهر ورزنه در شورای شهرستان اصفهان گفت: منابع طبیعی، محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان هرکدام در شیوع بیماری سالک در منطقه سهیم هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر قطبی ظهر امروز (پنجشنبه ) در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: مردم شرق اصفهان چند سال است گرفتار خشکسالی هستند، از این رو معیشت و اقتصاد آنان گرفتار شده‌است و اکنون بحران سالک نیز به مشکلات آنان افزوده شده است؛ مردم این مناطق دیگر نشاط اجتماعی ندارند

وی افزود: منابع طبیعی، محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان هرکدام در شیوع بیماری سالک در منطقه سهیم هستند.

نماینده شورای شهر ورزنه در شورای شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه توسعه شهرها باعث شده مناطق مسکونی تا نزدیکی طاق‌زارها نیز پیش بروند، اضافه کرد: وجود طاق‌زارها در نزدیکی مناطق مسکونی یکی از مهم‌ترین دلایل شیوع سالک است که برای دور کردن آن از شهرها و روستاهایی که مردم آن مبتلا به سالک شده‌اند، نامه نگاری با سازمان منابع طبیعی انجام شده اما هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم.

وی ادامه داد: نه تنها این سازمان کمکی در برچیدن طاق‌زارها نمی‌کند حتی اگر اقدام به کندن این بوته‌ها کنیم که فاصله برخی از آن‌ها با منازل مسکونی به یک متر می‌رسد، مجبور به پرداخت خسارت خواهیم شد.

قطبی خاطر نشان کرد: در مدارس ورزنه آمار مبتلایان به سالک به حدی زیاد است که در یکی از آن‌ها ۸۲ نفر مبتلا وجود دارد و در آماری که شهریورماه گرفته شده، ۵۰۸ نفر تنها در روستاهای ورزنه مبتلا شده اند.

وی با اشاره به اینکه در ورزنه بالای دو هزار و در شرق اصفهان سه هزار نفر به سالک مبتلا شده‌اند، توضیح داد: هرگاه پیگیر آمپول سالک شدیم تعداد کمی در اختیار مراکز درمانی منطقه قرار دادند و دلیل آن را تحریم‌ها عنوان کردند.

نماینده شورای شهر ورزنه در شورای شهرستان اصفهان افزود: خواستار تشکیل شورای پیشگیری از سالک با حضور تمام مدیرکل‌ها هستیم تا در صورتی که در انجام وظایف آن‌ها قصوری مشاهده شد امکان بازخواست شدنشان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تا کی باید بی تفاوتی مسئولان را شاهد باشیم درحالی که بچه‌های رعیت نابود شده‌اند تاکید کرد: سال گذشته درمان و پیشگیری ناتمام ماند چون اعتبار لازم برای آن فراهم نشد؛ هربار پیگیری کردیم گفتند تامین اعتبار می‌کنیم و اگر سال آینده این اتفاق نیفتد، بازهم همین ماجرا است

قطبی با بیان اینکه محیط زیستی برای شرق اصفهان نمانده؛ زمین‌های کشاورزی خشکیدند و تبدیل به صحرا شده است، تصریح کرد: آب منطقه‌ای درباره زاینده‌رود و بیماری سالک مقصر بوده و مدیران آن جوابگوی ما به عنوان نمایندگان مردم نیستند

کد خبر 362094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.