دیابتی‌ها در هوای سرد عینک دودی بزنند

متخصص طب پیشگیری و پزشکی اجتماعی گفت: اگر بیماری مبتلا به دیابت است کنترل قند خون برای پیشگیری از مشکلات بینایی ضروری است؛ استفاده از عینک آفتابی در مواردی که هوا بسیار سرد و یا آفتابی است کمک کننده خواهد بود.

نرگس محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اختلالات بینایی در دوران سالمندی، اظهار کرد: یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامتی در دوران سالمندی وجود اختلالات بینایی است.

وی با تاکید بر اینکه با بالا رفتن سن افراد پیرچشمی اتفاق می‌افتد، افزود: به طور معمول هر چه سن اشخاص بالاتر می‌رود قدرت بینایی‌شان افت پیدا کرده و این امری طبیعی است که اصطلاحا دچار پیر چشمی می‌شوند.

متخصص طب پیشگیری و پزشکی اجتماعی تاکید کرد: افراد سالمند به مروز زمان متوجه می‌شوند که برای خواندن متنی از نزدیک هم نیازمند زدن عینک هستند وکم کم قدرت دید آنها افت پیدا می کند.

وی تصریح کرد: توصیه می شود که از سن چهل سالگی همه افراد حداقل یکبار معاینه چشم پزشکی را داشته باشند و افراد سالمند بالای ۶۰ سال سالانه یکبار معاینه چشم انجام دهند تا در صورت نیاز  عینک شان را تعویض کنند.

معتمدی با بیان اینکه آب مروارید یکی از علل دیگر افت بینایی است، گفت: آب مروارید موجب می شود که لنز چشم به مروز زمان کدر شده و فرد دچار تاری دید می‌شود و رنگ اشیایی را به طور متفاوت‌تری می‌بیند که به رنگ قهوه‌ای نزدیک‌تر می شود و شاهد تغییر درجه و تعویض عینک خود به مروز زمان می شود، بنابراین مشکل آب مروارید دردوران سالمندی بسیار شایع است و باید معاینه و تشخیص داده شود.

وی با تاکید به اینکه ترک سیگار و در معرض سیگار نبودن برای پیشگیری از اختلالات بینایی در دوران سالمندی توصیه می شود، گفت: مصرف سیگار  بر روی کاهش بینایی افراد بسیار موثر است و در ایجاد آب مروارید در دوران سالمندی با روند افزایش سن تشدید می شود.

معتمدی یادآور شد: اگر بیماری مبتلا به دیابت است کنترل قند خون برای پیشگیری از مشکلات بینایی ضروری است؛ استفاده از عینک آفتابی در مواردی که هوا بسیار سرد و یا آفتابی است کمک کننده خواهد بود.

متخصص طب پیشگیری و پزشکی اجتماعی در توصیه به سالمندان، گفت: مصرف مواد غذایی مانند هویج، گوجه، نارنگی، اسفناج، کدو حلوایی و زردآلو که حاوی ویتامین" آ " است به افراد توصیه می‌شود و در کاهش اختلالات بینایی در دوران سالمندی می‌تواند کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: همچنین وقتی که سالمندان با چشم شان مطالعه می کنند حتما باید نور کافی در محیط فراهم شود.

کد خبر 362088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.