حذف فعالیت سنتی و آفلاین ثبت شرکت‌ها با سامانه جامع الکترونیکی

رییس اداره نظارت بر امور ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری استان‌ها گفت: یک سامانه جامع الکترونیکی برای ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ایجاد شده که فعالیت خود را از چندی پیش آغاز کرده است و می توان گفت فعالیت سنتی و آفلاین اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اصلاح و در مواردی حذف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امین ستایش شامگاه چهارشنبه- ۲۸ آذر ماه- در نشست آشنایی با فرایند ثبت و تغییرات در شرکت ها و تشکل های اقتصادی در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به سابقه تشکیل اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در ایران اظهار کرد: اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ایران در سال ۱۳۱۰ افتتاح شد و تا به امروز تغییرات زیادی در حوزه اختیارات و فعالیت های آن به وجود آمده است.

وی افزود: اداره نظارت بر امور ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان ها، مسئولیت های فراوانی دارد و مراجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری نیز با وظایف زیادی روبرو هستند، ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری یکی از آنها است و تعیین نام نیز به عنوان یک رکن اصلی در ماهیت شرکت ها، مرجع خاص خود را دارد.

رییس اداره نظارت بر امور ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان ها خاطر نشان کرد: خدماتی که در حوزه ثبت شرکت های اقتصادی، انجام می شود، کلیت اقتصاد کشور را در دست دارد و گستردگی ارتباطات کاری اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری با مصادیق مهم اقتصادی و تجاری باعث افزایش اهمیت فعالیت در این حوزه می شود.

ستایش با بیان اینکه همواره سعی داشته ایم تا با استفاده از فناوری های نوین و به روز از قوانین سنتی و قدیمی اقتصادی کشور فاصله بگیریم گفت: خدمات الکترونیکی در حوزه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری افزایش چشمگیری یافته است و نیاز های ملی از مهم ترین دلایل ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و آنلاین است.

وی افزود: بانک های اطلاعاتی بسیار مناسب و حجیمی ایجاد شده که نتیجه آن سهولت در بررسی و استعلام های اقتصادی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری است، نخستین اقدام برای تعامل با دستگاه ها، از طریق مطبوعات و و روزنامه ها شکل گرفته است.

رییس اداره نظارت بر امور ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان ها یادآور شد: سامانه جامع الکترونیک اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در جهت احراز هویت اتباع بیگانه نیز کاربرد دارد، کارایی آن قابل توجه است و ارتباطات الکترونیکی و آنلاین با بسیاری از اداره ها و مطبوعات نقش مهمی در الکترونیکی کردن سامانه ثبت اسناد داشت.

ستایش با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار شخصیت حقوقی فعال ثبت شده در کشور داریم، خاطر نشان کرد: چهار آدرس الکترونیکی مختلف برای خدمات و دسترسی‌های مختلف با امنیت بسیار بالا ایجاد شده که می توان گفت در کنار هم یک وکیل کامل الکترونیکی است و هدف حذف دفاتر ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری بوده است.

کد خبر 362051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.