خرد جمعی، راهکار بهبود اوضاع اقتصادی است/لزوم ارتباط اعضای اتاق های بازرگانی با قوه ها

مدیر کل اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ایران گفت: خرد جمعی، گفتگو و تعامل میان ارکان اقتصادی کشورها، بهترین راهکار برای بهبود اوضاع اقتصادی در آنها است و همگرایی و همدلی اعضای اقتصادی جامعه از طریق "قانون اتاق"، باعث توسعه تجارت قانون مدار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی ادب شامگاه چهارشنبه _۲۸ آذر ماه_ در «نشست آشنایی با فرایند ثبت و تغییرات در شرکت ها و تشکل های اقتصادی» در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تنوع و تکثر قوانین در کشور، اظهار کرد: دموکرات ترین قانونی که از خرد جمعی بهره می گیرد قانون اتاق است که یکی از کارآمدترین قوانین اقتصادی کشور محسوب می شود و ماده یک آن به توسعه اقتصادی اشاره می کند.

مدیر کل اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ایران گفت: "قانون اتاق"، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را به عنوان بازوی توانمند سه قوه معرفی می کند و لازم است تا تمهیدات مناسبی برای ارتباط اعضای اتاق های بازرگانی با قوه ها در نظر گرفته شود، تا بتوانند با آنها تعامل و گفت‌وگو کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های مناسب اقتصادی در استان اصفهان، اظهار کرد: نقش اصفهان در اقتصاد کشور به عنوان یک قطب صنعتی و اقتصادی بسیار پر رنگ است و مردم اصفهان در این حوزه بسیار سخت کوش و فرهیخته هستند.

مدیر کل اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ایران با بیان اینکه نقش اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه بسیار کمرنگ شده است، خاطر نشان کرد: باید نظام اداری مشخصی برای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ها تعریف شود تا بتوانند از طریق تعامل با اعضای سه قوه، نیازها و راهکارهای اقتصادی مختلف خود را به گوش سران قوا برسانند.

ادب اضافه کرد: هر بخش از قانون " اتاق" که به شکل صحیح اجرا شود به طور مستقیم به نفع منافع ملی و منافع شهروندان است و باید راهکاری برای اجرا صحیح این قانون در نظر گرفته تا اقتصاد کشور از آن بهره‌مند شود.

اصفهان اولین استانی است که تعامل میان اتاق‌ها را ساختارمند کرده است

وی با اشاره به تدوین گزارش تعامل اتاق های اصناف، بازرگانی و تعاون استان اصفهان توسط اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: اصفهان اولین استانی است که تعامل میان اتاق های خود را ساختارمند کرده و میان آنها تعامل و همگرایی ایجاد شده در صورتی که در بسیاری از استان ها، اعضای اتاق ها همدیگر را هم نمی شناسند و تهیه این گزارش تعاملی توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان نشانه بلوغ خردمندانه اقتصادی در اصفهان است.

مدیر کل اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ایران تصریح کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان نقش بسیار مهمی در تعامل با دیگر ارگان های شهری– استانی و گاهی کشوری داشته است اما متاسفانه تمرکز ما در حوزه کسب و کار بیشتر مربوط به کسب است و به کار توجه مناسبی نداریم.

ادب ادامه داد: بسیاری از فرایندها و ظرفیت های اقتصادی بالفعل در کشور نادیده گرفته شده و مواردی از ساختارهای بالقوه در صنعت وجود دارد که لازم است به آن توجه بیشتری شود.

وی افزود: باید نگاه جزیره ای و نگاه بازرگانی سنتی خود را به نگاه بازرگانی عرفی و امروزی تغییر دهیم و ثبت شرکت از ویژگی های نظام رسمی مالکیت است.

مدیر کل اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ایران یاد آور شد: بسیاری از ظرفیت های بالقوه اقتصادی در استان اصفهان نادیده گرفته شده است و باید توجه بیشتری به آنها شود زیرا با نقطه مطلوب برای یک نظام صنفی منعطف فاصله زیادی داریم

کد خبر 362047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسبنی IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    ایشان بسیار عالی مباحث را گفتن بلاخره یک مدیر کارآمد دیدم