پردیس زیست محیطی با محوریت مدیریت پسماند راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال آینده نخستین پردیس زیست محیطی کشور در اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

علی دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آموزش و فرهنگسازی به عنوان یک اصل در کشورهای توسعه یافته‌ای که در مباحث زیست محیطی پیشرو هستند، پذیرفته شده است، از این رو اعتقاد داریم هر چقدر در خصوص آموزش و فرهنگسازی مبالغ صرف شود در واقع سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی افزود: در شهر اصفهان به عنوان شهر پیشرو در کشور به لحاظ مباحث زیست محیطی، در صدد برآمدیم تا پردیس نمایشگاهی زیست محیطی را با محوریت مدیریت پسماند ایجاد کنیم، از این رو پیگیری‌های لازم انجام و با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان تفاهم‌نامه‌ای بسته شد و اتاق فکر تشکیل شد تا فضاسازی خوبی برای سنین مختلف در این پردیس نمایشگاهی انجام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه نخستین فرهنگسرای زیست محیطی کشور در خیابان جی، خیابان شریعتی راه‌اندازی خواهد شد، گفت: تا پایان امسال ساماندهی فضایی و تجهیزات مورد نیاز در این فرهنگسرا متمرکز می‌شود و از ابتدای سال آینده پذیرای علاقه‌مندان در سنین مختلف خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای مخاطبان این فرهنگسرا محدودیت سنی تعیین نشده است، اما تمرکز اصلی بر روی دانش آموزان در سنین مختلف است، از این رو طی تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد خواهد شد، برنامه‌ریزی برای حضور دانش‌آموزان در این فرهنگسرا انجام می‌شود.

دهنوی اظهار کرد: در این فرهنگسرا با استفاده از کتاب کار عملی و ماکت فرایند مدیریت پسماند، آموزش و فرهنگسازی انجام می‌شود تا از نابسامانی های زیست محیطی تا حد زیادی جلوگیری شود.

کد خبر 361538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.