اصفهان توان تامین اعتبار برای راه‌اندازی پروژه‌های استان را دارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصفهان ظرفیت و توان تامین اعتبار برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های این استان را دارد، اما به دلیل اینکه ردیف خاصی در بودجه ۹۸ برای احیای زاینده‌رود و مسائل آب اصفهان اختصاص نیافته است، سرمایه‌گذار قادر به سرمایه‌گذاری در این مورد نیست.

حیدرعلی عابدی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خواسته نمایندگان اصفهان از دولت اختصاص ردیف بودجه ای به چهار پروژه آبی استان اصفهان در بودجه ۹۸ است، میزان بودجه این چهار ردیف اهمیتی ندارد زیرا حرف اصلی نمایندگان استان، پول نیست بلکه ما معتقدیم اعطای مجوز سرمایه گذاری به بخش خصوصی راه حل اصلی مشکلات آب در اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه های آبی در اصفهان، از روشی که نمایندگان استان پیشنهاد داده اند، ریالی برای دولت هزینه ندارد، گفت: هدف نمایندگان استان اصفهان فعال کردن بخش خصوصی در این زمینه است زیرا بخش خصوصی بارها با ارائه راهکار های مناسب، برای اجرای پروژه های اصفهان، پیشقدم شده است و حتی مردم نیز در این زمینه ما را یاری خواهند کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش خصوصی متعهد شده است که در صورت موافقت دولت با حضور این بخش در پروژه های استان اصفهان، نسبت به تکمیل هر چهار طرح مذکور فعالیت کند و در کمتر از زمان موعد پروژه ها را تحویل بدهد، خواسته نمایندگان استان اصفهان نیز فعالیت بخش خصوصی و نظارت دولت و وزارت نیرو در این زمینه است.

مردم اصفهان دنبال نگاه ویژه به این استان نیستند

عابدی، حرف مردم اصفهان و نمایندگان آنها را اجرای عدالت عنوان کرد و افزود: مردم اصفهان و نمایندگان آنها دنبال ویژه‌خواهی و نگاه ویژه به این استان نیستند بلکه از دولت می خواهند با توجه به ظرفیت های قوی و فراوان اصفهان، مانع پیشرفت این استان نشود و مجوز های لازم را برای حل مشکلات اصفهان صادر کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافقت نکردن دولت با حضور بخش خصوصی در پروژه های آبی استان اصفهان جای سوال دارد، افزود: نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی بارها از دولت علت مخالفت با حضور بخش خصوصی و تعطیلی پروژه بهشت آباد را جویا شده‌اند اما دولت جوابگوی سوالات نمایندگان نبوده است.

عابدی افزود: نمایندگان اینکه چرا اجرای پروژه طرح تونل سوم در پنجمین سال خود قرار دارد و کل آب شرب استان اصفهان مربوط به یک سامانه آبرسانی است و سامانه دیگری تعبیه نشده است را بارها سوال کرده‌اند اما در بسیاری از موارد دولت جوابگوی سوالات نمایندگان استان اصفهان در این زمینه نبوده، در مواردی نیز که جوابگو بوده، نمایندگان قانع نشده اند.

وی با اشاره به مشکلات تامین آب شرب اصفهان در سال قبل، گفت: مردم اصفهان امسال مشکلات آبی زیادی را به ویژه در تامین آب شرب متحمل شدند و با توجه به گرمایش زمین و خشکسالی، بی شک این مشکلات در سال آینده بیشتر خواهد شد بنابراین دولت باید در حال حاضر تدبیری برای حل مشکلات آبی مردم اصفهان در سال آینده بیاندیشد.

عابدی با بیان اینکه حل مشکلات آب در استان اصفهان نسبت به شاخص های زیادی متنوع و متغیر است، اظهار کرد: فرمولی که برای احیای زاینده رود داریم این است که ابتدا رودخانه ساماندهی شود، دوم تکمیل سد تونل سوم کوهرنگ است، سوم تکمیل پروژه بهشت آباد و سپس بودجه ای که برای سامانه دوم آب شرب اصفهان باید در نظر گرفته شود، در مجموع چهار بودجه مختلف برای مسئله آب اصفهان باید لحاظ شود که با توجه به اینکه نمایندگان می دانند دولت برای اختصاص بودجه در بسیاری موارد مشکل دارد، مشارکت و همکاری با بخش خصوصی را در نظر گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: علت اصلی استعفای نمایندگان استان اصفهان، مشکلات این استان در تامین آب شرب شهروندان است، همچنین کشاورزی اصفهان به دلیل مشکلات کم آبی و سوء مدیریت منابع آبی زمین گیر شده است و صنعت نیز به زودی به کشاورزی می پیوندد و زمین گیر خواهد شد.

کد خبر 361525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.