تلاش بیشتر برای وحدت حوزه و دانشگاه

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: باید اقرار کنیم که مسئولان حوزه و متولیان دانشگاه برای وحدت اقدام مؤثری نکرده‌اند، زیرا تجربه نشان داده است که در هر کاری روحیه جهادی و عزم راسخ بوده، موفق بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در جمع مردم این شهرستان اظهار کرد: همه اقشار مردم و همه مسئولان در هر رده‌ای که باشند، موظف به شرکت در نماز جمعه هستند، زیرا حضور در نماز جمعه به معنی حمایت از نهاد ولایت و رهبری است.

وی ادامه داد: همه افراد وظیفه دارند به عنوان عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، دیگران را به حضور در پایگاه‌های نماز جمعه دعوت کنند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به روز پژوهش، تأکید کرد: آموزش در سطوح مختلف تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها، زمانی مؤثر است که همراه با مطالعات و تحقیقات کاربردی باشد.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: افکار اندیشمندان حوزه و دانشگاه در مسائل مختلف علمی، دینی و سیاسی باید با هم همسو و هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه امکانات حوزه و دانشگاه قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: مساحت، بودجه و تجهیزات دانشگاه‌ها بسیار بیشتر از حوزه‌های علمیه است، اما باوجود این حوزه‌های علمیه با امکانات کمتر، خدمات قابل توجهی ارایه می‌کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه باید در عمل محقق شود، خاطرنشان کرد: باید اساتید حوزه در دنشگاه و اساتید دانشگاه در حوزه بکارگیری شوند تا به این وسیله زمینه تبادلات علمی و تحقیقاتی فراهم شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی تأکید کرد: باید اقرار کنیم که مسئولان حوزه و متولیان دانشگاه برای وحدت اقدام مؤثری نکرده‌اند، زیرا تجربه نشان داده است که در هر کاری روحیه جهادی و عزم راسخ بوده، موفق بوده‌ایم.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: دشمن ممکن است برای سال ۹۸ برنامه‌های خطرناکی داشته باشد، بنابراین باید بیش از گذشته مراقب توطئه‌ها باشیم.

امام جمعه شهرضا در ادامه با بیان اینکه تفکر شهادت‌طلبی رمز موفقیت ما در برابر استکبار جهانی است، تصریح کرد: برخی افراد تلاش می‌کنند تا فرهنگ ایثار و شهادت را زیر سؤال ببرند.

حجت‌الاسلام یعقوبی یادآور شد: عده زیادی از رزمندگان در قالب تیپ‌های علویون، فاطمیون و طلاب، در کنار سایر شهدا برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و ارزش‌های دینی جهاد کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر ضرورت زند نگه‌داشتن یاد و نام شهدا، تصریح کرد: شهدا سند افتخار ملت ایران هستند، بنابراین باید همواره نام و یاد آنان را زنده نگه داریم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بخش‌هایی از تحولات منطقه خاورمیانه، مذاکرات صلح یمن را دستاورد بزرگی برای مردم مقوم یمن برشمرد و اظهار کرد: دشمنان حاضر شدند در مذاکرات شرکت کنند و این رویداد، نتیجه درس عبرتی است که مردم مسلمان یمن از استقامت ملت ایران آموختند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب افول قدرت سیاسی و اقتصادی آمریکا را پیش‌بینی کردند، تأکید کرد: پایداری و استقامت مردم یران در برابر یاوه‌گویی سران رژیم جعلی اسراییل و سایر مستکبران جهان، باعث پیروزی آنان و اقتدار جهان اسلام شده است.

کد خبر 361429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.