تلفات جاده ای اصفهان ۱۸ درصد افزایش یافته است

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: با توجه به این حجم ترددها، در ۸ ماهه اول سال ۹۶ حدود ۳۹۶ مورد تلفات در جاده های برون شهری و روستایی استان اصفهان گزارش شده که سال بعد، این میزان به ۴۶۸ مورد افزایش پیدا کرده و در واقع ۱۸ درصد افزایش تلفات در کارنامه این استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی خضری در نشست خبری پیش از ظهر شنبه ۲۴ آذر ماه ضمن اشاره به اینکه اصفهان در حوزه حمل و نقل رتبه اول را در کشور داراست، اظهار کرد: ۷۲ درصد از سرنشینان عقب خودرو، کمربند نمی بندند و اغلب فوتی ها سرنشین های عقب هستند؛ علاوه بر این استفاده کردن از تلفن همراه حین رانندگی از دیگر دلایل افزایش تلفات جاده ای و تصادفات است که ۷۸ درصد از رانندگان از تلفن همراه برای مکالمه استفاده می کنند؛ همچنین به طور کلی ۸۴ درصد از راکبان موتور سوار و ترک نشین موتور سیکلت از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، به همین دلیل ۱۴ درصد متوفیان برون شهری، راکبان موتور سیکلت هستند که علت اصلی مرگ آنها ضربه به سر است.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل چاده ای استان اصفهان اظهار کرد: باید برای رانندگی صحیح در شهر فرهنگ سازی انجام شود و به مردم هشدار داد که اگر در شهر به خوبی رانندگی کنند، می توانند در جاده ها نیز از سرعت و نکات ایمنی رانندگی به خوبی بهره برده و میزان تلفات را کاهش دهند؛ از این رو قرار است که با تعامل شهرداری جشنواره ای برای فرهنگ ایمنی در رانندگی و بستن کمربند ایمنی، برگزار شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اصفهان بهترین ناوگان عمومی بین جاده ای را دارد، اما ظرفیت اشغال صندلی های ناوگان عمومی بین جاده ای تقریبا ۱۳ نفر است و باید در این زمینه تبلیغات مناسب و فرهنگ سازی انجام شود.

خضری تصریح کرد: افزایش ۷درصدی تردد ناوگان در محور های مواصلاتی استان ناشی از استفاده بیشتر مردم از خودروهای شخصی است.

اصفهان در تراز اول حمل و نقل کالا و رتبه سوم در جابجایی مسافر

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ضمن اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در کاهش تلفات و تصادفات، گفت: با افزایش حدود ۷ درصدی تردد ناوگان در جاده های مواصلاتی، اصفهان در تراز اول حمل و نقل کالا و رتبه سوم در جابجایی مسافر قرار دارد.

وی ضمن اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در کاهش تلفات و تصادفات، گفت: با افزایش حدود ۷ درصدی تردد ناوگان در جاده های مواصلاتی، اصفهان در تراز اول حمل و نقل کالا و رتبه سوم در جابجایی مسافر قرار دارد.

خضری اعلام کرد: استان اصفهان دارای ۵۵۰ دستگاه ماشین وتجهیزات راهداری، ۷۵۰ نفر نیروی راهدار و پشتیبان است که ۱۰۰ اکیپ راهداری پوشش طرح زمستانه را به عهده دارند؛ علاوه بر این، ۱۴ میلیون نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل و ۴۸ میلیون تن کالا در سال ۹۶ توسط ناوگان حمل ونقل عمومی جابجا شده است که نشان می دهد اصفهان در تراز اول حمل و نقل کالا و رتبه سوم در جابجایی مسافر قرار دارد.

خضری با اشاره به حمل و نقل جاده ای خاطر نشان کرد: حدود ۴۰ هزار یگان کامیونی در استان اصفهان فعال و ۵۹ هزار نفر راننده در این حوزه مشغول به کارند؛ حجم تعداد ناوگان، راننده و میزان بار جابجا شده که جزو شاخص های حمل و نقل هر استانی است و اهمیت راهداری نیز به این امر است، نشان می دهد اصفهان در این زمینه نیز پیشتاز بوده و در رتبه اول قرار دارد.

وی با اشاره به هفته راهداری و حمل و نقل و فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر دستور تخلیه بنادر که در سال ۶۲ صادر شد، گفت: با توجه به اینکه در این ایام به زمستان نزدیک می شویم و یکم دی ماه روز راهدار و راهوری است، ۲۲ آذر ماه مانور طرح زمستانه با حضور یگان های امدادی، راهداری، پلیس راه، آتش نشانی و کلیه یگان های مربوطه برگزار شد.

خضری افزود: ۱۰۸ دوربین ثبت تخلفات در شهر اصفهان وجود دارد و  ۵۹ دوربین دیگر در حال نصب است که در بحث نظارتی کمک کننده است، سامانه های تردد شمار در سال ۹۶، ۲۷۰ میلیون تردد ناوگان در محورهای مواصلاتی استان و در ۸ ماه سال ۹۷ حدود ۲۰۰ میلیون تردد در این محور ثبت شده که می توان گفت از جمله اقدامات مناسب ایمنی و ایمن سازی جاده بوده است.

خضری در خصوص« قصه آدم و هوا»، گفت: ۲۹ دی ماه روز هوای پاک است و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای با مجموعه شهرداری همکاری دارد که با توجه به اینکه اصفهان جزو استان های آلاینده به شمار می آید، این برنامه قصه ادم و هوا را  برای ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی برگزار می کند؛ علاوه بر این گونه برنامه ها، شهرداری با همکاری اداره راهداری با تجهیز ایستگاه های معاینه فنی و فعالیت ۱۰ ایستگاه معاینه فنی نسبت به این آلاینده ها برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.

خضری با اشاره به اینکه اصفهان جزو شاخص های مجتمع های رفاهی بین جاده ای است، گفت: در حال حاضر ۴۵مجمتع خدمات رفاهی در محور های استان فعالیت دارند و ۴۷ مجتمع در حال ساخت است که ۲۸ مورد از آن در ردیف ثبت و استعلام قرار داشته و اصفهان نیز جزو استان های پایلوت در این حوزه است.

کد خبر 361426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.