شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی موتورهای محرک نظام سلامت هستند

دهاقان – فرماندار شهرستان دهاقان گفت:آموزش هایی که به ما نشان دهد چگونه از خود وسلامتی جامعه مراقبت کنیم مهم ترین عامل پیشگیری از بیماری هااست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، علی اصغر قاسمیان صبح امروز(شنبه) در جلسه کارگروه بهداشت و امنیت غذایی، اظهار کرد: با گذشت ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی شاهد توسعه کشور در حوزه‌های مختلف هستیم و شاخص سلامت نیز با پیشرفت تکنولوژی و آموزش‌ها توانسته جایگاه مناسبی به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به چشم انداز سلامت در افق سال۱۴۰۴، گفت: امروزه عواملی باعث شده بالاترین سطح سلامت در جامعه داشته باشیم و کاری که باهم فکری و همراهی مسئولان انجام شود، نتیجه مطلوب‌تری خواهد داشت.

فرماندار شهرستان دهاقان با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی موتورهای محرک نظام سلامت هستند، تصریح کرد: تنها ۲۵درصد از نظام سلامت را این دو نهاد تاثیر می‌گذارند و برای اینکه ۷۵درصد دیگر کامل شود، نیاز به هم فکری عوامل دیگر نظیر ادارات و ارگان‌ها، دانشگاه‌ها، واحدهای آموزشی و... است.

قاسمیان با اشاره به آمار افراد مبتلا به فشار خون و بیماری‌های دیگر، اظهار کرد: تنها راهی که برای کاهش آمار این بیماری‌ها موثر است، آموزش‌های خودمراقبتی است.

وی، خاطرنشان کرد: اگر آموزش‌ها به نحو درست انجام شود، علاوه بر اینکه آمار بیماری‌ها کاهش می‌یابد، سلامت جامعه نیز تضمین می‌شود.

کد خبر 361392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.