امر به معروف و نهی از منکر نباید صرف یک موضوع اجرا شود

گلپایگان- دادستان گلپایگان گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید صرف یک موضوع اجرا شود باید در جایی که حقوق افراد تضییع می‌شود نیز ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام کیومرث امیرخانی در جلسه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در اصل هشتم قانون اساسی مورد اهمیت قرار گرفته و احیای آن وظیفه همگانی آحاد مختلف جامعه است.

وی گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر باید طبق قانون انجام شود، عمل به قانون امر به معروف و عمل نکردن به قانون، امر کردن به منکر است.

دادستان گلپایگان خاطرنشان کرد: قانون حمایت از عامران به معروف و نهی از منکر در سال ۹۴ با طرح دو فوریتی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بر اساس این قانون یک آیین نامه اجرایی به عنوان آیین نامه حمایت از عامران به معروف و ناهیان از منکر تدوین شده است.

وی تصریح کرد: وظایف اعضای عامران امر به معروف و نهی از منکر به صورت صریح در قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تعریف شده است.

امیرخانی تأکید کرد: بسیج مستضعفان باید آموزش‌های لازم برای اعضای عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر را با استفاده از مشاوران  قضایی و حقوقی برگزار کند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر نباید صرف یک موضوع اجرا شود باید در جایی که حقوق افراد تضییع می‌شود، نیز ورود پیدا کنند.

دادستان گلپایگان اضافه کرد: حفظ آبروی مومن مانند احترام گذاشتن به خانه خدا است، هدف ما در امر به معروف و نهی از منکر اجرای قوانین اسلام است، تجسس در زندگی شخصی افراد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر غیرقانونی است.

وی گفت: مسائلی که برای شهرستان مشکل ایجاد می‌کند و عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند با قاطعیت  برخورد می‌شود.

وی تأکید کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند فرهنگ سازی است، اگر آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، امور مساجد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا وسیما در زمینه آموزش امر به معروف فرهنگ سازی کنند.

کد خبر 361132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.