محکومیت عملیات تروریستی چابهار از سوی اهل سنت

شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در بیانیه ای، اقدام روز پنجشنبه گروهک‌های تروریستی در چابهار را محکوم کرد و آن را شرم آور خواند.

به گزارش ایمنا و به نقل از دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت؛ این شورا روز شنبه در محکومیت عملیات تروریستی روز پنجشنبه چابهار بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «بار دیگر دست پلید استکبار و ارتجاع از آستین گروهکی شیطانی و اسلام نشناس بیرون آمد و جمعی از مردم بی گناه سرزمین مان را به خاک و خون کشید.

جنایت دد منشانه چابهار که منجر به شهادت و جراحت جمعی از مردان، زنان، کودکان و مرزداران جان برکف انتظامی گردید در حالی رخ داد که امت اسلامی آخرین روزهای ماه ربیع الاول و ایام میلاد مسعود پیامبر اعظم (ص) را به جشن و سرور نشسته و سیره عملی و رفتاری مهربان ترین پیام آور وحی را با یکدیگر مشق می‌کردند.

حرکات شرم آور گروهک‌های تروریستی مزدور و جیره خوار که هربار با شعارهای دروغین مذهبی و قومی در گوشه‌ای از جهان اسلام فتنه انگیزی می کنند نشانه‌ای آشکار از دوری این جماعت افراطی و دد منش از اندیشه‌های انسان ساز پیامبر رحمت و اخلاق و غرق شدن بیش از پیش در منجلاب نفاق، جهل و تکفیر است.

دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، ضمن تبریک و تسلیت عروج ملکوتی شهدای والامقام و آرزوی شفای عاجل مجروحین این حرکت انتحاری ننگین که با هدف لطمه زدن به وحدت و انسجام امت اسلامی و همدلی مثال زدنی مردم استان پر افتخار سیستان و بلوچستان طراحی شده است، خواستار پیگیری و برخورد قاطع مسئولین امنیتی و مرزداران دلیر نظامی و انتظامی با عوامل و ریشه های فاسد گروهک انصارالشیطان و تبیین و تقبیح اندیشه‌های مسموم گروهک های تکفیری و ضد انقلاب از سوی علمای فرهیخته و انقلابی منطقه بخصوص ائمه جمعه و جماعات اهل سنت می باشد.

ان شاءالله ملت ایران و عموم مسلمین عالم، با اعتصام بحبل الله و عمل به منویات روشنگرانه ولی امر مسلمین جهان، بزودی شاهد برافراشته شدن پرچم پر اسلام عزیز بر قله‌های بلند جهان خواهند بود».

به گزارش ایمنا، یک خودروی وانت تویوتا حامل مواد منفجره ساعت ۹:۵۵ دقیقه روز پنجشنبه- ۱۵ آذرماه- قصد ورود به مقر ستاد انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقاومت ماموران انتظامی روبه رو شد و عامل انتحاری، این خودرو را در مقابل درب ورودی این ستاد منفجر کرد و به هلاکت رسید. ۴۳ نفر در این حادثه تروریستی زخمی و ۲ نفر شهید شدند، ۱۰ نفر از حادثه دیدگان از نیروهای انتظامی و بقیه شهروندان عادی هستند که در آن حوالی در حال تردد و مشغول فعالیت روزمره بودند.

کد خبر 360781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.