اسکیت آلپاین را در کوه نخودی تماشا کنید

لیگ استانی اسکیت آلپاین برای نخستین بار در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برای اولین بار در کشور مسابقات لیگ استانی اسکیت آلپاین روز جمعه -۱۶ آذر ماه- در دامنه کوه نخودی واقع در فلکه ارغوانیه، کمربندی شرق اصفهان، جنب شهر رویاها برگزار می شود.

فاطمه آقایی روابط عمومی هیئت اسکیت آلپاین با اعلام این خبر به خبرنگار ایمنا در خصوص این رقابت‌ها گفت: در گذشته رقابت های کشوری اسکیت آلپاین همیشه به صورت دسته جات آزاد برگزار می شد، اما لیگ استانی اسکیت آلپاین اصفهان برای نخستین بار در کشور برگزار می شود که در مرحله نخست این رقابت ها با حضور ۲۰۰ ورزشکار در دو رده سنی نونهالان و بزرگسالان با هم به رقابت می‌پردازند و مرحله دوم و سوم در بهمن و اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت چهار ساله استان اصفهان در این رشته خاطر نشان کرد: اسکیت آلپاین بر روی سطح آسفالت با شیب چهار الی ۱۵ درجه برگزار می شود که در رده سنی نونهالان احتیاجی به استفاده از چوب نیست اما در رده سنی بزرگسالان هم از چوب مخصوص استفاده می شود و هم ورزشکار به هنگام عبور از بین موانع می بایست با چوب به آنها ضربه بزند. ورزشکار از موانع تعیین شده عبور کرده و سرعت در عبور از موانع، برنده را معرفی می‌کند.

آقایی فضای برگزاری مسابقات را ویژه دانست و افزود: با همکاری شهرداری منطقه چهار اصفهان و مدیریت پارک طبیعی شرق شهرداری اصفهان قرار شد تا این مسابقات در دامنه کوه نخودی برگزار شود، چرا که فضای مسابقه کاملا طبیعی و از جذابیت های گردشگری اصفهان به حساب می آید.

همچنین وحید صلواتی، مدیر پارک طبیعی شرق شهرداری اصفهان، در خصوص برگزاری این مسابقات اظهار کرد: پس از بررسی کارشناسی، دامنه کوه نخودی برای میزبانی این رویداد ورزشی، مناسب تشخیص داده شد و فرصت مناسبی است تا ضمن برگزاری لیگ، توجه افکار عمومی و خانواده ها به شرق اصفهان معطوف شود.

کد خبر 360629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.