وقوع حادثه تروریستی در چابهار

پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) یک عامل انتحاری اقدام به انفجار بمب داخل یک خودرو در یکی از خیابان‌های چابهار کرد که این حادثه چند شهید و مجروح داشت.

به گزارش ایمنا، به گفته محمد هادی مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خودرو وانت تویوتا حامل مواد منفجره در ساعت حدود ۹:۵۵ دقیقه امروز پنجشنبه-۱۵ آذرماه- قصد ورود به مقر ستاد انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقاومت ماموران انتظامی روبه رو شد و عامل انتحاری، این خودرو را درب ورودی این ستاد منفجر کرد و به هلاکت رسید.  

محمدرضا ناصح، رییس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر نیز گفت: حادثه تروریستی صبح امروز چابهار ۲۸ مجروح و ۲ شهید برجا گذاشته است. ستوان دوم داریوش رنجبر و سرباز وظیفه ناصر درزاده در این حادثه به شهادت رسیدند.

ناصح افزود: مجروحان این حادثه برای ادامه مداوا توسط نیروهای اورژانس چابهار به بیمارستان این شهر منتقل شدند. آمار دقیق این حادثه متقابلا اعلام می شود.

تا این لحظه هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، هم‌اکنون اوضاع تحت کنترل است و عبور و مرورها در این شهر کنترل می شود.

شهرستان چابهار از شرق با کشور پاکستان، از جنوب با دریای عمان(مکران)، از غرب با بندر کنارک و از شمال به شهرستانهای دیگر سیستان و بلوچستان متصل است. بندر و منطقه آزاد چابهار در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که «بنده و فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در محل عملیات تروریستی حضور داریم»، تاکید کرد: متاسفانه در این عملیات چند نفر از نگهبانان مقابل درب ورودی ستاد فرماندهی شهید و زخمی شده‌اند.

وی با بیان این‌که «شهر در امنیت کامل است»، اظهار کرد: نیروهای سپاه در محل حضور دارند و هوشیار هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه درادامه اظهار کرد: اخبار منتشره توسط برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه فرمانده انتظامی چابهار در این عملیات تروریستی به شهادت رسیده، کذب است و اصلا خودروی انتحاری نتوانسته به داخل مقر فرماندهی انتظامی چابهار وارد شود.

کد خبر 360624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.