مصدق، شاعری که بسیار از شهرش سرود

شب حمید مصدق در اصفهان با حضور نویسندگان و پژوهشگران ادبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هشتمین شب بخارای اصفهان با عنوان "شب حمید مصدق در اصفهان"برای ادای احترام به روح این شاعر اصفهانی و به مناسبت بیستمین سالگرد وفات وی به همت مجله بخارا عصر امروز (چهارشنبه_ ۱۴ آذر ماه) در سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.
بزرگداشت بیستمین سالگرد حمید مصدق شاعر و وکیل اصفهانی با حضور پژوهشگران و نویسندگان ادبی و خانواده وی برگزار شد.
در این نشست غزل مصدق، پژوهشگر و نویسنده ادبی در خصوص عشق پدرش به شهر اصفهان گفت: کمتر شاعری از شهرش شعر می‌گوید اما مصدق بسیار از اصفهان گفت و از عشقش به اصفهان و زاینده رود بسیار شعر سروده است.
وی با اشاره به اینکه این عشق از ابتدای کار حمید مصدق بوده است افزود: اولین کتاب وی با نام درفش کاویان که در خصوص شاهنامه است را به دوست اصفهانی‌اش تقدیم کرد و دومین اثرش نیز به همین‌گونه تقدیم کرده و در کتاب سومش که با نام " رهگذرباد" انتشار یافت بسیار از عشق عمیق‌اش به شهرش و زاینده رود آن می‌گوید.
غزل مصدق ادامه داد: اصفهانی‌ها نیز قدر شاعر خود را می‌دانند و همین موضوع عشق مصدق را نسبت به شهر زادگاهش دو چندان کرد.
من با شعرهای مصدق زندگی ‌کردم
بهرام پروین پژوهشگر ادببات زبان فارسی در وصف حمید مصدق گفت: من با شعر های مصدق زندگی کردم چون شعر هایش روح داشت و به قلب‌های من و افراد جامعه نفوذ کرد.
وی در خصوص روح شاعری مصدق اظهار کرد: وقتی کسی شعر می‌گوید روحی آسمانی دارد و هنگام شعر گفتن بخشی از وجود او جدا می‌شود و مصدق این روح شاعری را داشت.

 پروین گنابادی با بیان اینکه مصدق در شغل خود یعنی وکالت پشتیبان بی‌نوایان بود، افزود: شاعر روحیه لطیفی دارد و نیازمند حمایت است و مانند کودک است اما با این وجود مصدق از بی‌نوایان و بی‌دفاعان پشتیبانی می‌کرد.
وی در خصوص مصدق ادامه داد: مصدق سبک زندگی خیلی ساده‌ای داشت و با قدرت خود به جامعه و قلب مردم نفوذ کرد و در قلب مردم جا داشت.
وی در پایان گفت: شما بزرگی مصدق را می‌توانید در اشعار و شاعری وی ببینید و روی شاعری وی را تا حدی درک کنید.

کد خبر 360578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.