۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
معجزه رنگ‌ها در فضای مجازی

این تنها نقاشان و طراحان مد نیستند که باید اهمیت بکارگیری صحیح رنگ‌ها را درک کنند بلکه در بحث طراحی وب سایت، انتخاب رنگ آنچنان از اهمیت برخوردار است که با یک انتخاب غلط، ممکن است مراجعه به وب سایت تحت تاثیر منفی قرار بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در عصر تکنولوژی ممکن است راه اندازی یک وب سایت با دانش صحیح و برنامه ریزی مشخص، موفق تر و جوابگوتر از اموری باشد که در یک دفتر و یا شرکت تجاری انجام می‌شود. چه بسا با راه اندازی یک وب سایت بسیاری از هزینه‌ها در مقایسه با ایجاد یک دفترکار یا شرکت به طرز قابل ملاحظه ای کاهش می‌یابد. وب سایت‌ها با اهداف فرهنگی، سیاسی و تجاری مختلفی راه اندازی می شوند، به همین دلیل بازدیدکنندگان، به منزله‌ مخاطبان هستند و از این رو تعداد مراجعات به وب سایت موضوعی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما سوالی که برای اکثر صاحبان وب سایت مطرح می‌شود این است:

چطور آمار بازدیدکنندگان از یک وب سایت را افزایش دهیم؟

آشنایی با روانشناسی رنگ‌ها و بکارگیری رنگ‌های مناسب درطراحی وب سایت یکی ازعوامل مهم در جذب بازدیدکنندگان و در نتیجه، قرار گرفتن وب سایت در رتبه بالا در هنگام جستجو می‌باشد.

روانشناسی رنگ‌ها چیست؟

رنگ‌ها زیبایی خلق می‌کنند اما در واقع تاثیر آن‌ها چیزی فراتر از این است. بر اساس تحقیقات، رنگ‌ها هر کدام تاثیری متفاوت بر روی احساسات و افکار انسان‌ها می‌گذارند. از این رو آشنایی با رنگ‌ها و چگونگی تاثیر آن‌ها بر روی احساسات و افکار مخاطبان حائز اهمیت است. در ادامه مطلب با بعضی رنگ‌ها و چگونگی تاثیر آن‌ها بر روی بازدیدکنندگان در فضای وب سایت‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

آبی

رنگ آبی در دسته رنگ‌های سرد قرار دارد و همیشه نوعی آرامش را منتقل می‌کند. از خواص عجیب این رنگ، می توان به توانایی‌اش برای کاهش فشار خون و ضربان قلب افراد اشاره کرد. در زبان انگلیسی ضرب المثلی با مضمون "رنگ آبی مظهر غم و اندوه است" رایج است.

در فضای مجازی و مسایل مربوط به امور تجاری رنگ آبی احساس امنیت، اطمینان و شرایط پایدار و نوعی ذکاوت را منتقل می کند.  

قر مز

 اگر شما یک واحد بازرگانی هستید و می‌خواهید در مخاطب خود احساس ضرورت خرید ایجاد کنید هیچ رنگی تاثیرگذارتر از رنگ قرمز نیست! برای مثال، یک آگهی حراج با بک گراند قرمز، ناخودآگاه باعث بالا رفتن ضربان قلب بازدید کننده می‌شود. در نتیجه با مشاهده چنین آگهی احساس ضرورت و نیاز برای خرید و از دست ندادن تخفیف در بازدید کننده سایت ایجاد می‌شود. رنگ قرمز همچنین مظهر و نمادی از احساسات شدید است؛ از عشق گرفته تا تعصب و خطر.

زرد

رنگ زرد نمادی از پرتو خورشید است و مخاطب را سرشار از حس سرزندگی، شادابی و امیدواری می‌کند. برای طراحی وب سایت خود، به راحتی و سخاوتمندانه از این رنگ استفاده کنید زیرا باعث ایجاد حس نشاط و به روز بودن می‌شود.

سفید

رنگ سفید به پاکیزگی، بهداشت وهمچنین معصومیت مربوط می‌شود. به همین دلیل است که در مراکز بهداشتی مانند درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌ها از لباس فرم سفید و دیوارهایی با رنگ سفید استفاده می‌شود.

سبز

رنگ سبز یکی از رنگ‌های محبوب درمحیط های تبلیغاتی وب سایت‌ها است. این رنگ به دلیل همخوانی‌ با طبیعت بیشتر بیانگر امور مربوط به طبیعت و محیط زیست است. همچنین این رنگ مانند رنگ آبی در مارکتینگ بیانگر ثبات و آرامش است.

مشکی

در ظاهر تصور عموم بر این است که مشکی رنگ غم و اندوه و گرفتاری است. اما در مارکتینگ و محیط وب سایت‌ها این رنگ از نوعی تعالی بین همه رنگ‌ها برخوردار است. به عبارتی مشکی بیانگر ظرافت، زیبایی، قدرت و کمال است به همین دلیل در فضای مارکتینگ و تبلیغات مد، فشن و لاکچری از رنگ مشکی استفاده می‌شود.

با توجه به اینکه ممکن است بر اساس ویژگی‌های فردی، عکس العمل افراد به رنگ‌ها متفاوت باشد اما بر اساس آمار، آشنایی با روانشناسی رنگ‌ها، دقت در انتخاب رنگ متناسب و توجه به تاثیر آن‌ها بر روی بازدیدکنندگان، یکی از کلیدهای موفقیت در مارکتینگ و محیط وب سایت‌ها محسوب می‌شود.

گزارش از: الهه جلالی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 360378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو م IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    4 1
    سلام ، خیلی ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیار ما قرار دادید.
  • احمد IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    3 1
    من یک طراح وب هستم مطالبتون که دادید واقعا برام جالب بود :)
  • ملیحه FR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    3 0
    سلدم خسته نباشید با مطالعه مطالب آموزنده شما تاثیر رنگها را در زندگی، شخصیت و روحیه میتوان پی برد خیلی ممنون