بهترین پردازشگر نسل آینده چه ویژگی‌هایی دارد؟

پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ که برای نخستین بار در گوشی سامسونگ Galaxy S10 به کار گرفته می‌شود، در مقایسه با نمونه‌های قبل، قدرت پردازش بالاتری دارد و از فرآیند ساخت کارآمدتر برخوردار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ که به عنوان بهترین پردازشگر نسل آینده شناخته شده است، قرار است در گوشی‌های اندرویدی جدید نظیر "Samsung Galaxy S10" به کار گرفته شود. این عضو خانواده تراشه‌های تلفن هوشمند و تبلت بر پایه معماری کم‌مصرف ساخته شده است و محصول شرکت "کوالکام" است.

تراشه جدید که با نام " SDM855" شناخته می‌شود، عملیات پردازش جدیدترین محصول شرکت سامسونگ را بر عهده خواهد گرفت. جالب است بدانید که اسنپدراگون ۸۵۵ در مقایسه با نمونه قبلی خود، اسنپدراگون ۸۴۵، از فرآیند ساخت کارآمدتر برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این تراشه می توان به قدرت پردازش بالاتر و مصرف انرژی بهینه‌تر اشاره کرد.

در واقع گوشی Galaxy S10، نخستین گوشی مجهز به این تراشه قدرتمند است، اما شرکت‌های معروفی چون موتورولا، نوکیا، وان پلاس، ال جی و سونی نیز از این تراشه در محصولات آینده خود استفاده خواهند کرد.

جالب است بدانید این پردازنده از هشت هسته پردازشی برخوردار است که فرکانس آن‌ها بر روی ۱.۷۸ گیگاهرتز تنظیم شده است. موضوع مهم دیگر اینکه پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ به مودم X50LTE مجهز خواهد شد که احتمالا از شبکه مخابراتی 5G پشتیبانی می‌کند.

گوشی جدید سامسونگ  Galaxy S10 اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ است که  اواخر ماه فوریه سال ۲۰۱۹ (اوایل اسفند امسال) معرفی شده است و تا اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) روانه بازار می شود.

گفتنی است نخستین گوشی هوشمند که مجهز به تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ بوده و از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می کند، محصول شرکت لنوو خواهد بود.

کد خبر 360362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.