ضرورت معاینه فنی مستمر موتورسیکلت‌ها

یک کارشناس حمل و نقل با اشاره به نقش موتورسیکلت‌ها در تشدید آلودگی هوا گفت: طبق طرح مطالعاتی که به تازگی صورت گرفته است، موتورسیکلت‌ بیشترین سهم را در تولید آلودگی هوا دارد.

محمد پورمیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: متاسفانه موتورسیکلت‌ها که نقش آنها در تولید آلاینده‌های هوا پررنگ است، مورد معاینه فنی مستمر قرار نمی‌گیرند و سطح تولید آلایندگی آنها پایش نمی‌شود.

وی افزود: بر اساس نتایج به دست آمده از طرح پژوهشی «تعیین سهم منابع آلاینده در آلودگی گازی جو پایین و تهیه سیاهه آلاینده‌های گازی کلان شهر اصفهان» که از سوی شهرداری اصفهان تهیه شده است، سهم مسئولیت ارگان‌های تاثیرگذار در کاهش آلودگی هوای شهر مشخص شده است، در این طرح پژوهشی منابع آلاینده همچون صنایع کلان، صنایع خرد، خودروها، موتورسیکلت و سوخت‌های خانگی مورد بررسی قرار گرفته است که در این میان موتورسیکلت‌ها بیشترین سهم را در ایجاد آلودگی‌های هوا دارند.

این کارشناس حمل و نقل با تاکید بر ضرورت نظارت بر تردد موتورسیکلت‌ها، تصریح کرد: متاسفانه هنوز موتورسیکلت‌ها با تکنولوژی قدیمی ساخته می‌شوند و هیچ نظارتی نیز بر چگونگی عمر آنها و نحوه فعالیتشان صورت نمی‌گیرد.

پورمیدانی خاطرنشان کرد: نقش وسایل نقلیه در تولید آلودگی هوا از صنایع بالاتر است و بین وسایل نقلیه نیز موتورسیکلت‌ها در صدر تولید آلایندگی قرار دارند و پس از آن نیز خودروهای سنگین نقش مهمی در افزایش آلودگی هوا ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از حساسیت‌ها برای کنترل آلودگی هوا از حیطه اختیارات شهرداری خارج است، اظهار کرد: کنترل و نظارت بر کاهش آلودگی هوا از وظایف تمامی دستگاه‌های ذی ربط است، اما شهرداری در این راستا همواره فراتر گام برداشته است.

کد خبر 360341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.