توسعه گردشگری مذهبی را در دستور کار داریم

معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: توسعه گردشگری را با توجه به اهداف سند ۱۴۰۴ کشور در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسین مومنی ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مدرسه علمیه ناصریه از مدارس فعال اصفهان و حوزه تحصیل طلاب بوده است اظهار کرد:این مدرسه طی ۱۰ سال اخیر در حوزه تبلیغ و ارتباطات بین‌الملل فعالیت داشته و همه روزه میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

 وی ایجاد نگرش صحیح نسبت به آموزه‌های اسلامی و فرهنگ ایرانی در بین گردشگران خارجی را از برنامه‌های کوتاه مدت در دستور کار مدرسه علمیه ناصریه اعلام کرد و گفت:  برای رسیدن به این هدف ارتباط و گفت و گویی دو سویه و گپ زدن با توریست ها را انجام می دهیم.

معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه در اهداف میان مدت به دنبال عمق بخشی بیشتر به دانسته‌های توریست‌ها در مورد اسلام و ایران هستیم، افزود: این فعالیت منحصر به فرد است که در ایران شروع شده و در قالب کارگاه آموزشی یک روزه به افزایش باورها و شناخت صحیح گردشگران خارجی نسبت به آموزه های اسلامی و محتوی فرهنگ ایرانی کمک می کند.

وی ایجاد ارتباط با مراکز علمی و دانشگاه های معتبر خارجی را سومین هدف دانست و افزود: این فعالیت از اهداف بلند مدت مدرسه علمیه ناصریه است و تلاش بر این است که با ایجاد ارتباط با دانشمندان و علمای دانشگاه‌های خارج که دارای کرسی‌های شیعه شناسی هستند گفت و گوی عالمانه برقرار می شود.

وی یادآور شد: گام اصلی در اهداف بلند مدت تغییر نگرش عالمان و دانشمندانی است که کرسی‌های شیعه شناسی در سطح اروپا و آمریکا را تدریس می کنند و این افراد می‌توانند ذهنیت و غبارهای موجود را تغییر دهند.

مومنی با بیان اینکه با توسعه گردشگری مذهبی و اسلامی می توانیم به این عدد ۲۰ میلیون نفری که در سند ۱۴۰۴ دست یابیم، گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های گردشگری و توسعه گردشگری مذهبی و اسلامی و با همکاری ادارات مختلف و افراد شاخص بتوانیم این برنامه را توسعه دهیم و مدرسه علمیه ناصریه را پایگاهی برای قطب گردشگری مذهبی و اسلامی قرار دهیم.

وی با اشاره به محتواهای ارائه شده در گفت‌و گوهای حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: محتواهای این گفت‌و گوها  مبتنی بر آموزه‌ها و آداب اسلامی، آموزه‌های شیعی و آداب و فرهنگ ایرانی و تاریخ اسلام و توجه بر اخلاق مشترک بین ادیان و فرهنگ‌ها است.

مومنی خاطرنشان کرد: امید است که نتیجه این محتواها و گفت‌وگو ما را به این نتیجه برساند تا از تندروی‌ها و بداخلاقی‌هایی که مناسب به اسلام و ایران است جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: با این حرکت مردم دنیا می‌فهمند که فرهنگ ایرانی و اسلامی در هر عصری با این تندروی‌ها و بد اخلاقی‌ها مخالف است و در هر زمانی فرهنگ اسلامی توانسته با دیگر ادیان تعامل خود را برقرار کند.

گفت‌وگو با ۱۸ هزار توریست در سال ۹۵

محمد رضا زمانی، مسئول دفتر تبلیغ ارتباطات بین الملل حوزه علمیه مدرسه ناصریه اصفهان نیزدر این نشست خبری اظهار کرد: این مدرسه علمیه طی ۱۰ سال گذشته بحث تفسیر طلاب و تبلیغات را داشته است و طی چهار سال گذشته تبلیغات به طور مداوم و مستمر انجام شده است.

وی با اشاره به تعداد مبلغان مدرسه علمیه ناصریه اظهار کرد: تعداد مبلغانی که در این مکان حضور دارند از زبان اسپانیایی دو نفر مبلغ به طور دائمی، زبان انگلیسی دو نفر، زبان غربی یک نفر فعال هستند و از مبلغان زبان‌های چینی هم به صورت مناسبتی برای حضور در این مدرسه دعوت می شود و معمولا احساس نیاز به حضور این مبلغان وجود دارد.

وی اضافه کرد: مطابق آمارهای موجود میزان حضور گردشگران رشد خوبی داشته و هر سال به تعداد مشاوره‌هایی که داده شده بر این تعداد افزوده شده است. در سال ۹۵ با حدود ۱۸ هزار توریست گفت‌وگو شده است و در سال ۹۶ این رقم به ۲۰ هزار و ۱۳۶ نفر رسیده که گفت و گو با توریست های فرانسوی و آلمانی انجام شده است.

زمانی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال ۹۷  با ۹ هزار و ۵۵۱ نفر صحبت شده است، گفت: این آمارها نشان می دهد اگر به هفت سال قبل نگاه کنیم آمار گردشگران این طور نبوده و در طی این سال‌ها بازدید گردشگران افزایش یافته است.

مسئول دفتر تبلیغ و ارتباطات بین الملل حوزه علمیه مدرسه ناصریه خاطرنشان کرد: افزایش توریست‌ها به این دلیل است که گردشگران با پیشینه سوالاتی که از اسلام دارند وارد کشور می شوند و در این مکان با صحبت هایی که با راهنما دارند به برخی از مسائل پی می برند. برای مثال: گردشگر از راهنما در مورد محراب مساجد سوال می کند و در مورد شاخص های علمی مسجد و اجباری بودن حجاب و مسائل دیگر به وسیله مبلغان فرهنگی و مذهبی مدرسه علمیه ناصریه به این گردشگران پاسخ داده می‌شود.

               

کد خبر 360251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.