بخش زیادی از مشکلات کشور نتیجه سیاست‌های غلط گذشته است

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد نتیجه عملکرد مدیران و مسئولان فعلی کشور نیست، می‌توانیم بهتر کار کنیم و خدمات بهتری ارایه دهیم، اما بسیاری از مشکلات نتیجه سیاست‌ها و رویه‌های غلطی است که در گذشته ابلاغ و به مرور زمان نهادینه شده است.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به نامگذاری دهم آذرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان سالروز بزرگداشت شهید مدرس و روز مجلس، اظهار کرد: شهید مدرس نماینده‌ای شجاع، آگاه و مقتدر بود که تا آخرین روزهای نمایندگی در مجلس شورای ملی، برای حفظ منافع اقشار مختلف مردم تلاش کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید شهید مدرس را به عنوان الگوی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: شهید مدرس از حق مردم دفاع می‌کرد و در این راه از هیچ نیرویی ترس نداشت، او اجازه نمی‌داد حق مردم تحت هیچ شرایطی ضایع شود و این همان کاری است که هر نماینده شجاع و مردم‌داری باید انجام دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دهم فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: مسائل جاری کشور و تحولات جهانی بر فعالیت مجلس اثر گذاشت و نمایندگان مردم در این مدت تلاش کردند تا آنجا که امکان دارد از حقوق همه اقشار جامعه و منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، دفاع کنند.

محمودی تصویب برنامه ششم توسعه را از مهم‌ترین دستاوردهای نمایندگان مردم در مجلس دهم دانست و افزود: این لایحه ارثیه‌ای بود که از مجلس نهم به جا مانده بود، اما نمایندگان مردم با تلاش فراوان آن را تصویب و برنامه دولت در پنج سال آینده را مشخص کردند.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، تأکید کرد: تصویب این قانون نیز از مهم‌ترین خدمات نماینگان مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود، البته باید این قانون به درستی اجرا شود و مجریان آن از تفسیرها و توضیح‌های اضافی که مانع تحقق اهداف این قانون است، خودداری کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس دهم، مجلسی جوان است و بر گردش نخبگان و استفاده از توانمندی و استعداد جوانان تأکید می‌کند.

محمودی با بیان اینکه لایحه قانون خدمات کشوری از دولت وصول شده است، تصریح کرد: این قانون که پس از قانون اساسی، مهم‌ترین متن قانونی کشور است، بیش از یک دهه است که تمدید می‌شود، اما لازم بوده تغییراتی در آن ایجاد شود.

دولت لایحه قانون خدمات کشوری را تقدیم مجلس کرد

وی از تشکیل کمیسیون ویژه بررسی لایحه قانون خدمات کشوری خبر داد و اضافه کرد: نمایندگان مجلس دهم پیش‌نویس این قانون را به دقت مطالعه و بررسی می‌کنند تا نتیجه نهایی مذاکرات، تدوین قانونی برای احقاق حقوق همه مردم باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس دهم تاکنون جلسات متعدی برای بررسی و رفع معضلات نظام بیمه‌ای کشور برگزار کرده‌اند.

محمودی گفت: بسیاری از مردم از مشکلاتی که در نظام بیمه‌ای کشور وجود دارد، خبر ندارند، اما نمایندگان آنان در مجلس دهم تلاش می‌کنند عقب افتادگی‌ها را در این زمینه جبران کنند.

مدیران فعلی وارث بعضی رویه‌های غلط گذشته هستند

وی با بیان اینکه برخی افراد از همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی ناراحت هستند، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال خدمت‌رسانی مناسب هستیم باید همه قوا با یکدیگر متحد باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید شرایط فعلی کشور و فشارهای اقتصادی بیگانگان را نیز در نظر بگیریم و درباره عملکردها قضاوت کنیم.

محمودی تأکید کرد: همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد نتیجه عملکرد مدیران و مسئولان فعلی کشور نیست، هرچند نمی‌توان گفت مدیران فعلی هم بی‌تقصیر هستند.

وی تصریح کرد: می‌توانیم بهتر کار کنیم و خدمات بهتری ارایه دهیم، اما بسیاری از مشکلات نتیجه سیاست‌ها و رویه‌های غلطی است که در گذشته ابلاغ و به مرور زمان نهادینه شده است.

برای برابری جنسیتی در کشور تلاش می‌کنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس دهم برای برابری جنسیتی زنان و مردان تلاش می‌کنند، اظهار کرد: نمایندگان زن مجلس در ادوار گذشته مصالح زنان را رعایت نمی‌کرد و گاهی برخلاف زنان رأی می‌دادند، اما نمایندگان زن در مجلس دهم تاکنون اقدامات زیادی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، واگذاری پست‌های مدیریتی به زنان و رفع مشکلات دیگر بانوان جامعه انجام داده‌اند.

محمودی اظهار کرد: در مجموع مجلس دهم هم مانند سایر بخش‌ها در بعضی زمینه‌ها خوب عمل کرده و در بعضی زمینه‌ها هم ضعیف بوده است؛ نمایندگان مجلس دهم در سیاست‌های کلی عملکرد خوبی داشتند، اما در دستورات روزمره‌ای که از طرف هیئت رییسه اعلام می‌شود، عملکرد ضعیف بوده است.

خانه تاریخی مدرس، موزه می‌شود

وی با اشاره به منزل تاریخی شهید مدرس در شهرضا، خاطرنشان کرد: مالکیت این محل با مجلس شورای اسلامی است، پس از حدود یک سال پیگیری حدود دو هفته قبل باخبر شدیم که هیئت رییسه مجلس با تبدیل این محل به موزه موافقت کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه به شخصیت سیاسی، تاریخی و فرهنگی شهید مدرس، منزل تاریخی ایشان نمی‌توانست به اقامتگاه بومگردی یا رستوران تبدیل شود.

کد خبر 360064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.