باند دوم جاده ورنامخواست - سفیددشت به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

لنجان-معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان لنجان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، تکمیل و راه‌اندازی باند دوم جاده ورنامخواست - سفیددشت کلید خواهد خورد و به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن یونسی در نشست شورای ترافیک شهرستان لنجان اظهار کرد: شورای ترافیک از جمله کارگروه‌های مهم به شمار می‌آید چرا که تصمیمات این کارگروه با حفظ جان انسان‌ها ارتباط نزدیک دارد و در سلامت جامعه تاثیرگذار است، از این‌رو باید به اجرای مصوبات این شورا اهتمام ویژه داشت.

وی با بیان اینکه شورای ترافیک بالاترین مرجع تصمیم‌گیری درباره مسایل ترافیکی در شهرستان است، افزود: تأمین نظم ترافیکی در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان بسیار حائز اهمیت است از اینرو یکی از ملزومات مصوبات تصویب شده در شورای ترافیک کارشناسی دقیق مسائل است، تا بعد از اجرایی شدن با مشکلات متعدد روبه رو نشویم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان لنجان با بیان اینکه بالا بودن تعداد مصوبات در شورای ترافیک هنر نیست، بلکه مهم اجرایی شدن این مصوبات است، تصریح کرد: در هشت ماه گذشته شاهد افزایش تصادفات برون شهری و درون شهری در شهرستان لنجان بوده‌ایم به‌ گونه‌ای که در اثر این حوادث ۶۹۷ مجروح و ۳۴ نفر فوت شده‌اند و این آمار زیبنده این شهرستان نیست بر همین اساس باید با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، آموزش‌های لازم جهت ارتقای فرهنگ ترافیک در دستور کار قرار گیرد تا در نهایت شاهد کاهش این آمار باشیم.

وی با بیان اینکه عامل اصلی ۷۰ درصد از تصادفات جاده‌ای عامل انسانی است و بر همین اساس باید به حوزه فرهنگ‌سازی توجه ویژه‌ای داشت، ادامه داد: کیفیت نامناسب جاده‌ها، استاندارد نبودن خودروها، وضعیت نامناسب گاردریل‌ها و مهم‌تر از آن بی‌توجهی رانندگان نسبت به علائم هشدار دهنده از جمله عواملی است که در بروز تصادفات جاده‌ای نقش قابل توجهی دارند و بر همین اساس باید به سه ضلع کاهش تصادفات رانندگی یعنی فرهنگ‌سازی، ایمن‌سازی خودروها و اصلاح نقاط حادثه خیز توجه جدی داشت.

یونسی اضافه کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز، استانداردسازی جاده‌ها، تامین روشنایی، بهسازی، نصب دوربین‌های کنترل سرعت، تشدید نظارت پلیس بر عملکرد رانندگان و... به‌عنوان یکی از راهکارهای ارتقا و بهبود سطح ایمنی شبکه جاده‌ای به‌شمار می‌آید و باید مورد توجه قرار گیرد چرا که ارتقای چنین شاخصه‌هایی است، که می‌تواند در کاهش تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از سوانح رانندگی موثر باشد.

وی عنوان کرد: محور حادثه‌خیز و پرتردد سفیددشت به دلیل بار ترافیکی بالا و برخوردار نبودن از زیرساخت‌های لازم سالیانه شاهد بروز تصادفات بسیاری بوده است که حتی به کشته شدن افراد زیادی در این محور منجر شده است، از این رو با پیگیری‌های انجام شده مسئولان شهرستان و استان،  تکمیل و راه‌اندازی باند دوم جاده ورنامخواست - سفید دشت کلید خورده است و امیدواریم با همت جهادی مسئولان امر، مردم شهرستان به زودی شاهد بهرهبرداری از این پروژه مهم و تاثیرگذار باشند.

کد خبر 359900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.