پورخلیلی: هزینه‌های تردد معلولان را کاهش دهیم

عضو جامعه معلولان اصفهان با بیان اینکه در بسیاری از زمان‌ها معلولان برای تردد خود ناچار به استفاده از تاکسی‌های خصوصی هستند، گفت: اگر تسهیلاتی مبتنی بر مناسب‌سازی برای حمل و نقل عمومی به کار گرفته شود کم‌توانان نیازی به صرف هزینه تاکسی‌های خصوصی نخواهند داشت.

محمد پورخلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موانع کالبدی در فضای شهری یکی از عمده‌ترین عوامل انزوای معلولان و جانبازان است، متاسفانه هنوز معلولان برای ورود به بانک‌ها مجبور هستند از در خروجی بانک وارد شوند و در سینماها نیز وضعیت به همین منوال است، همچنین استخرهای عمومی هنوز برای استفاده معلولان مناسب‌سازی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه باید هزینه‌های تردد معلولان را در شهر کاهش دهیم، افزود: در مکان‌هایی مانند ایستگاه‌های مترو، پله‌برقی برای کم‌توانان کمک به حساب نمی‌آید، بلکه استفاده از آن یک خطر است و تنها وجود آسانسور می‌تواند آنها را در طبقات جابه جا کند.

عضو جامعه معلولان خاطرنشان کرد: بعضی از ادارات مانند اداره ثبت و احوال فاقد آسانسور هستند و همچنین پله‌های موجود در اداره نیز کارایی لازم را برای جابه جایی معلولان ندارد.

وی با اشاره به وضعیت مناسب‌سازی پیاده‌راه‌ها برای معلولان گفت: تا حدودی مشکلات مربوط به مناسب سازی پیاده‌راه‌ها حل شده، اما هنوز به طور کامل نیازمندی معلولان در این فضاها مرتفع نمی‌شود.

پورخلیلی ادامه داد: شرکت واحد اتوبوسرانی برای مناسب سازی و تسهیل استفاده معلولان از خدمات این شرکت اقدامات مناسبی را انجام داده است؛ برخی از شهرداری‌های مناطق که بخشی از ارباب رجوعان آن معلولان هستند نیز نیاز به مناسب‌سازی دارند.

کد خبر 359854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.