یک کارشناس: اقدامات مناسب‌سازی ادامه‌دار باشد

یک کارشناس عمران گفت: اقدامات مناسب‌سازی شهر اصفهان مطلوب بوده است، اما باید این گونه اقدامات متوقف نشود و ادامه‌دار باشد.

مصطفی بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری اولویت مناسب‌سازی برای ساختمان‌های دولتی و ادارات در نظر گرفته شده است و اکنون به ندرت می‌بینیم ساختمان دولتی تسهیلات حرکتی برای معلولان نداشته باشد.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان با نگاه دقیق خیابان ها را آسیب شناسی کرده است و اکنون در مرحله مطالعه برای رفع مسائل مربوط به مناسب سازی قرار دارد.

این کارشناس عمران در زمینه مباحث مربوط به تاب آوری شهر اصفهان در برابر حوادث نیز تصریح کرد: در جهت تاب‌آوری شهر در هنگام مواجه با شرایط بحرانی هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله داریم که در این راستا باید ویژگی‌های محلات مختلف همراه با حوادثی که ممکن است این محلات را تهدید کند بررسی و مطالعه شود.

بهبهانی با اشاره به تاب آور نبودن محلات فرسوده خاطرنشان کرد: از آنجایی که بافت محلات تاریخی و فرسوده قدیمی است، توانایی مقابله با حوادثی مانند زلزله و حریق را ندارند، بنابراین در زمان بحران این بافت ها مورد تخریب و آسیب های بیشتری قرار خواهند گرفت که لازم است قبل از حادثه به فکر پیشگیری از بروز زیان ها باشیم.

وی اضافه کرد: در بافت های فرسوده هم بافت تاریخی وجود دارد و هم حاشیه نشینی که در مناطق حاشیه نشین تراکم جمعیتی به مقدار قابل توجهی بالا است و همین موضوع باعث میزان بالای تلفات مالی و جانی در زمان حادثه می شود.

کد خبر 359837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.