از تقویت روابط معلم و دانش‌آموز تا پرداختن به مشکلات  اقلیت‌ها

لزوم تقویت روابط بین معلم و دانش آموز و برنامه ریزی برای توجه بیشتر به اقلیت‌ها در سیستم آموزش و پرورش اصفهان از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های اعلام شده نمایندگان اصفهان مجلس شورای دانش آموزی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیر خانه نوجوان  اصفهان در دیدار با نمایندگان اصفهان در مجلس شورای دانش‌آموزی در خصوص توانایی مجلس دانش‌آموزی گفت: شهر به توانمندی شما نیاز دارد و ما تصمیم داریم از ایده‌ها و نظرات شما در برنامه‌های شهری استفاده کنیم.

نیره وکیل زاده افزود: اهداف اولیه ما برای شهر اصفهان و سپس طرح کشوری است که بتوان از توان شما دانش آموزان استفاده کرد.

وی ادامه داد: حضور شما در برنامه‌های شهری انسجام بخش است زیرا شما نسل آینده هستید و از این طریق توانمندی بهتر صورت می‌گیرد.

تقویت روابط بین دانش آموز و معلم جزو اهداف ماست

همچنین حوریا دانشمند، نماینده اصفهان در مجلس شورای دانش آموزی با بیان اینکه اختلاف سنی بین معلم و دانش آموز زیاد است، اظهار کرد: دانش‌آموز نوجوان نمی‌تواند با معلم ۶۰ساله سر کند؛ از سمتی معلم جوان نیز تجربه کافی برای تدریس ندارد و ما در مجلس شورای دانش آموزی به فکر حل این موضوع هستیم.

وی افزود: روابط بین دانش آموز و معلم ضعیف است و باید حل شود تا از شدت تنفر دانش آموز نسبت به مدرسه کم کرد.

دبیرهای غیر تخصصی مشکل جدید سیستم آموزش و پرورش

دانشمند در خصوص اینکه بعضی معلمان دروس غیر تخصصی درس می‌دهند، گفت: وقتی دروس جدیدی به کتب درسی اضافه می‌شود باید به فکر دبیر هم بود تا دبیر غیر تخصصی سر آن کلاس نرود و آن زمان از دست برود.

این نماینده اضافه کرد: بسیاری از دروسی که جدیدا به کتب درسی دبیرستان دوره دوم اضافه شده باید در ابتدایی تدریس شود تا روند اجتماعی شدن کودک بهتر صورت بگیرد.

اقلیت‌های دینی، قشری که مظلوم ‌اند

همچنین نوید خاکشور، نماینده کلیمی‌ها در مجلس شورای دانش آموزی در خصوص اهدافش در این مجلس گفت: کتبی که ما مطالعه می‌کنیم برای سال ۱۳۶۵است و باید به مرور زمان تصحیح شود و دیده می‌شود که این کتاب امروز من همان کتاب آموزشی بیست سال پیش کلیمی‌ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اقلیت‌های دینی از جمله کلیمی‌ها قشری هستند که کمتر در توجه هستند و کتب درسی مثل دینی برای آنها معنایی ندارد اما همچنان از آن کنکور می‌دهند.

اصفهان جزء قطب‌های مجلس شورای دانش‌آموزی

علی حامدی، منشی هئیت رییسه محلس شورای دانش آموزی در خصوص دستاورد های این مجلس گفت: اصفهان اخیرا در خصوص فعالیت در این مجلس دارای افت‌هایی شد و امروز با حضور پرقدرت‌تر همچنان حرفی برای گفتن در این مجلس دارد.

وی افزود: خود شورا نیز در حال طی کردن پله‌های ترقی است و فعالیتی رو به افزایش دارد.

حامدی در خصوص اقدامات این مجلس ادامه داد: در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش هرگز دانش آموز نبود اما حالا هیئت رییسه مجلس به این جلسه راه یافته‌اند.

وی افزود: خانم ابتکار معاون ریاست جمهوری نیز پس از پیگیری‌های مجلس شورای دانش آموزی به شهرها سفر ‌می‌کند تا از مشکلات دانش آموزی مطلع شوند و همین پیشرفتی بزرگ است.

کد خبر 359827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.