خداحافظی اجباری با چمن‌های معروف فولادشهر

عملیات احداث سکوهای ضلع جنوبی استادیوم فولادشهر همچنان در حال اجراست و هواداران پیگیر فوتبال باید چمن‌های تپه جنوبی استادیوم فولادشهر را به در خاطره‌ها ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چمن‌های پست دروازه جنوبی استادیوم فولادشهر یکی از شناخته‌شده ترین چمن‌های ورزشی در لیگ برتر فوتبال ایران است که در این سال‌هایی که مسابقات مختلف در استادیوم فولادشهر برگزار شده همیشه مورد توجه قرار گرفته است. به هر حال بر روی سکوهای سه ضلع استادیوم فولادشهر همیشه جای خالی برای نشستن هواداران پیدا نشده است و در خیلی از مواقع هوادارانی که مازاد بر ظرفیت سکوها به استادیوم فولادشهر رفته‌اند چه در گرمای تابستان و چه در سرمای زمستان طعم نشستن بر روی چمن پشت دروازه جنوبی فولادشهر را چشیده‌اند.

البته در اکثر مواقع این سهمیه نصیب هواداران دو تیم پرسپولیس و استقلال شده و در بعضی مواقع هم با وساطت و دلسوزی سعید آذری به عنوان مدیرعامل تیم میزبان یعنی ذوب‌آهن سکوهای مقابل جایگاه پذیرای هواداران چمن نشین بوده است.

با وجود این چند هفته‌ای است که ساخت و ساز سکو در ضلع جنوبی استادیوم فولادشهر آغاز شده است و آن طور که در بازی دو تیم ذوب‌آهن و پارس جنوبی دیده شد دیگر اثری از آن چمن‌های سرسبز سابق نیست و با انجام عملیات خاک‌برداری کم کم آهن سرد و صندلی‌های شکیل جانشین تپه سبز استادیوم فولادشهر می‌شود.

در این شرایط می‌توان ابراز خوشحالی کرد که ظرفیت بالغ بر ۱۰ هزار نفره صندلی‌های استادیوم فولادشهر به بیش از ۱۲ هزار نفر افزایش پیدا کند و در محاسبات بعدی برای نشستن تماشاگران سکوهای جنوبی هم وارد چرخه شود ولی از طرف دیگر باید به این مسئله هم اشاره کرد به احتمال زیاد این سکوها به عنوان میزبانی برای هواداران دو تیم پرسپولیس و استقلال عمل خواهد کرد و آنها باید بیشتر از ذوب‌آهنی‌ها بابت تکمیل استادیوم فولادشهر خوشحال باشند!

در این سال‌ها ذوب‌آهن همواره در تلاش بوده است تا با اهدای امتیاز به تماشاگران و استفاده از ابزار تشویقی زمینه حضور آنها در استادیوم فولادشهر را هم مهیا کند ولی دوری راه از یک طرف و مشکلات اقتصادی مردم از طرف دیگر باعث شده تا ذوب‌آهن حتی در روزهای اوج خودش هم که مدعی اصلی نایب قهرمانی لیگ آن هم با امیر قلعه‌نویی بود در بهترین حالت بیشتر از سه هزار هوادار را بر روی سکوهای استادیوم فولادشهر نبیند و این برای تیمی که هجدهمین سال حضور خودش در لیگ برتر را هم پشت سر می‌گذارد اتفاق آنچنان خوبی نیست.

همین فصل تنها هوادارانی که به شدت پیگیر نتایج ذوب‌آهن هستند وتعدادشان به یک هزار نفر هم نمی‌رسد همیشه در استادیوم فولادشهر حاضر بوده‌اند تا ذوب‌آهن تنها نباشد و البته نتایج نه چندان خوب ذوب‌آهن در این فصل هم در کاهش تعداد هواداران بی تاثیر نبوده است.

ای کاش می شد از همین امروز از احداث سکوهای جدید استادیوم فولادشهر ابراز خوشحالی کرد و آماده دیدن هواداران تیم فوتبال ذوب‌آهن بر روی آنها بود اما به احتمال زیاد به محض تکمیل این سکوها که استادیوم فولادشهر را مجهزتر از قبل می‌کند پرچم‌های سرخ یا آبی در تقابل مستقیم ذوب‌آهن با پرسپولیس و استقلال بر روی آن خواهد چرخید.

کد خبر 359771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.