نقد و بررسی رمان پرفروش «ملت عشق»

رمان پرفروش «ملت عشق» با حضور رضا بابایی نویسنده و مثنوی پژوه، در دفترتبلیغات اسلامی اصفهان نقد و بررسی خواهد شد.

به گزارش ایمنا،‌ مجید شجاعی رییس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: کتاب ملت عشق در ترکیه بیش از ۵۰۰ بار به چاپ رسیده و توانسته است عنوان پرفروش‌ترین کتاب تاریخ ترکیه را به دست آورد.

شجاعی اضافه کرد: رمان «ملت عشق» اثر الیف شاکاف و ترجمه ارسلان فصیحی است که توسط انتشارات ققنوس منتشر شده و جزو کتاب‌های پرفروش به حساب می آید.

وی افزود: رمان «ملت عشق» حکایت شمس و مولانا و دلدادگی این دو و بازآفرینی تازه قصه این دلدادگی است که به زندگی انسان امروز در غرب و نیز رابطه‌ شمس و مولانا در قرن هفتم اشاره می‌کند.

رییس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: این کتاب دو داستان را شامل می‌شود که به زیبایی در کنار هم و در یک کتاب گنجانده شده است. دو رمان که موازی هم جلو می‌رود. و به گونه‌ای به همدیگر ارتباط دارند. یکی از این داستان‌ها در سال ۲۰۰۸ در امریکا و دیگری در قرن هفتم در قونیه اتفاق می‌افتد.

پشت این کتاب نوشته شده است: مولانا خودش را «خاموش» می‌نامید؛ یعنی ساکت. هیچ به این موضوع اندیشیده‌ای که شاعری، آن هم شاعری که آوازه‌اش عالمگیر شده، انسانی که کار و بارش، هستی‌اش، چیستی‌اش، حتی هوایی که تنفس می‌کند چیزی نیست جز کلمه‌ها و امضایش را پای بیش از پنجاه هزار بیت پرمعنا گذاشته چطور می‌شود که خودش را «خاموش» بنامد؟

جلسه نقد کتاب «ملت عشق» برای عموم علاقه مندان، سه شنبه 6 آذر ماه سال جاری ساعت 15 در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان واقع در خیابان حافظ با همکاری گروه فرهنگی تبلیغی یارمهربان برگزار خواهد شد.

کد خبر 359656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.