شمشیربازی اصفهان به پیشرفت مورد انتظار خواهد رسید/تنها حمایت مسؤولان را می‌خواهیم

رئیس هیئت شمشیربازی استان اصفهان گفت: با توجه به احداث آکادمی شمشیربازی در اصفهان و اینکه این آکادمی در ایران تک و بی‌نظیر است، به فکر توسعه آن هستیم تا در حد بین‌المللی ظاهر شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین دوره المپیاد ورزشی نخبگان کشور در رشته شمشیربازی از امروز -دوشنبه ۵ آذر ماه- در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال بانوان به میزبانی شهر یزد آغاز می شود، همچنین در بخش آقایان نیز شهر مشهد از تاریخ هشتم تا دهم آذر ماه میزبان آقایان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال خواهد بود که شمشیربازان در هر دو بخش بانوان و آقایان در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره به رقابت می‌پردازند.

فرهاد رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: شمشیربازان دختر و پسر استان اصفهان در المپیاد ورزشی نخبگان کشور که امسال اولین دوره آن برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند؛ ما در هر دو بخش دختران و پسران ۱۲ بازیکن، سه مربی و یک سرپرست را به رقابت‌ها اعزام می‌کنیم. این بازیکنان شمشیربازانی هستند که حدود پنج یا شش سال پیش استعدادیابی و انتخاب شدند؛ در استان آموزش دیدند، در سه مرحله مسابقات انتخابی شرکت کردند و الان به عنوان تیم منتخب استان در المپیاد شرکت می‌کنند.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اصفهان افزود: در همه رده‌های سنی ملی‌پوش داریم، به عنوان مثال زمانی که اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان بانوان در اسلحه اپه در اصفهان برپا شد از ۱۱ نفر سه نفر اصفهانی بودند که در پایان اردو یک مسابقه انتخابی هم انجام گرفت و قرار بر این شد که هشت نفر از این بازیکنان بمانند و سه نفر حذف شوند که خوشبختانه سه شمشیرباز اصفهان جزو آن هشت نفر بودند و همچنان اردوها را پشت سر می‌گذارند، ضمن اینکه در اسلحه فلوره رده سنی نوجوانان و جوانان نیز سه نفر دعوت شده به اردوی تیم ملی داریم.

وی اضافه کرد: هیئت شمشیربازی استان اصفهن قدمت ۵۴ ساله دارد، از سال‌های قبل تا الان بخش‌های فلوره و اپه همیشه خوب بوده‌اند و سابر ضعیف بوده؛ اما از شش یا هفت سال پیش که بحث المپیاد ورزشی نخبگان مطرح بود ما یک استعدادیابی وسیع را صورت دادیم، به آموزش مربیان این بخش (اسلحه سابر) پرداختیم و نفرات را آماده کردیم که خوشبختانه باید بگویم امسال در مسابقات قهرمانی نونهالان کشور یکی از نونهالانمان موفق به کسب عنوان نخست و مدال طلا در اسلحه سابر شد.

رضایی ادامه داد: در رقابت‌های کشوری رده نوجوانان هم سال گذشته یک مدال برنز در اسلحه سابر بدست آوردیم و امسال هم دوباره همین مدال برنز بدست آمد. در واقع دو سال پیاپی است که ما در این رده سنی در اسلحه سابر صاحب مدال می‌شویم و این احتمال وجود دارد که در مسابقات المپیاد ورزشی نخبگان به میزبانی یزد شمشیربازان ما در این بخش (اسلحه سابر بانوان) به مدال دست پیدا کنند.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به احداث آکادمی شمشیربازی در اصفهان و اینکه این آکادمی در ایران تک و بی‌نظیر است، به فکر توسعه آن هستیم تا در حد بین‌المللی ظاهر شویم. شمشیربازی اصفهان به پیشرفت مورد انتظار خواهد رسید؛ امسال میزبان مسابقات جایزه بزرگ کشور بودیم و اردوهای تیم ملی در اصفهان برپا شد که این مسابقات و اردوها به بهترین نحو برگزار شد. تنها حمایت مسؤولان را می‌خواهیم و با توجه به اینکه شمشیربازی رشته‌ای نیست که درآمدزا باشد اسپانسرها هم سخت سمتش می‌آیند، ولی اگر حامیان حمایت کنند می‌توانیم کار بیشتری انجام دهیم و این رشته را توسعه دهیم.

کد خبر 359641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.