فعالیت چهار واحد صنایع تبدیلی انار در شهرضا

شهرضا- مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: چهار واحد صنایع تبدیلی انار این شهرستان، ظرفیت تولید چهار هزار تن محصول در سال را دارد.

رضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با تأکید بر ضرورت توسعه واحدهای صنایع تبدیلی در این شهرستان، اظهار کرد: در شهرضا محصولات زراعی و باغی فراوانی تولید می‌شود که بعضی از آن‌ها مانند انار، در نوع خود منحصر به فرد هستند و می‌تواند به عنوان مواد اولیه کارخانجات صنایع تبدیلی استفاده شود که با کاهش هزینه تولید، سودآوری سرمایه‌گذار را افزایش می‌دهد.

وی از فعالیت چهار واحد صنایع تبدیلی و فرآوری انار در این شهرستان خبر داد و افزود: این صنایع ظرفیت تبدیل سالانه چهار هزار تن انار درجه سه شهرستان به رب انار، آب انار، لواشک انار، ناردان انار، دانه سورت و فریز شده انار را دارند که در نوع خود کم‌نظیر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه شهرضا یکی از ۳۳ رویشگاه انار در کشور است، تصریح کرد: این شهرستان یکی از عرصه‌های پرورش گونه‌های نادر این محصول محسوب می‌شود.

باقری با بیان اینکه برداشت انار از یک هزار و ۶۵۰ هکتار از باغات این شهرستان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: از این مساحت، هزار و ۴۵۰ هکتار بارور است و ۲۵۰ هکتار نیز هنوز به مرحله باروری نرسیده است.

وی از پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۲ هزار تن محصول از باغات انار این شهرستان خبر داد و افزود: این مقدار نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه این شهرستان از نظر تولید محصول انار در جایگاه سوم استان قرار دارد، اظهار کرد: تولید این محصول در شهرضا سالانه بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار برای کشور درآمدزایی ارزی دارد.

باقری با بیان اینکه ضریب فرآوری انار شهرضا هفت به یک است، خاطرنشان کرد: این شهرستان از این نظر جایگاه ممتازی در کشور دارد.

وی یادآور شد: با حمایت معاون وزیر جهاد کشاورزی، نخستین تعاونی تولید انارکاران کشور و نخستین صندوق توسعه انار کشور در شهرستان شهرضا راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 359598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.