۱۰ مقام از نهاد ریاست جمهوری خداحافظی کردند

در راستای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، رییس‌جمهوری و رییس‌دفتر او با استعفای جمعی از مقامات و منصوبان نهاد ریاست‌جمهوری موافقت کردند.

️به گزارش ایمنا، بر این اساس حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با استعفای مسیح مهاجری از نمایندگی رییس‌جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی، علی یونسی از سمت دستیاری رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها و اکبر ترکان از مشاورت رییس‌جمهور در احیای بافت‌های فرسوده موافقت کرد.

محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری نیز با استعفای سیدرضا اکرمی از سمت مشاورت رییس دفتر رییس‌جمهور، علی جنتی از سمت مشاورت رییس‌دفتر رییس‌جمهور، بهمن حسین‌پور از سمت معاونت تشریفات دفتر رییس‌جمهور، محسن محبی از سمت ریاست مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست‌جمهوری، فریدون وردی‌نژاد از سمت مشاور رسانه‌ای رییس دفتر رییس‌جمهور و خلیل معظم‌زاده از سمت معاونت پشتیبانی و منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری موافقت کرد.

شهیندخت مولاوردی، دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی نیز که خود را پیش از این یک بار بازخرید کرده بود، در راستای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، با صدور نامه‌ای خطاب به رییس جمهوری، کناره گیری خود از حضور در دولت را اعلام کرد.

بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان مصوب دوم مردادماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی به کارگیری بازنشستگان دولتی در همه مناصب به جز جایگاه‌های روسای سه قوه، معاون اول رییس جمهور و نواب رییس مجلس و اعضای شورای نگهبان، وزرا و نمایندگان و معاونین رییس جمهور ممنوع است.

منبع:ایسنا

کد خبر 359586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.