پیمان‌سپاری ارزی، صادرکنندگان حرفه‌ای را کنار می‌زند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی پیمان‌سپاری ارزی به شیوه فعلی را یک مشکل اساسی بر سر راه صادرکنندگان واقعی دانست وافزود: این اقدام صادرکنندگان حرفه‌ای را کنار می‌زند و افراد غیرحرفه‌ای را وارد این عرصه می‌کند که خود عاملی برای برنگشتن ارز به کشور می‌شود.

به گزارش ایمنا، غلامحسین شافعی با اشاره به بخشنامه تعهد ارزی برای صادرکنندگان، اظهار کرد: اتاق ایران بابت برخوردی که در ارتباط با صادرات انجام شده بسیار متأسف است؛ زیرا صادرکنندگان افراد متعهد، سالم و علاقه‌مند به کشور هستند و در طول سالیان متمادی کار صادرات انجام داده و ارز را به کشور برگردانده‌اند.

وی افزود: در شرایط  فعلی یک موقعیت جدیدی فراهم شد که دولت می‌توانست با پشتیانی و حتی انجام سیاست‌های تشویقی از این موقعیت استفاده کند و صادرات را به چندین برابر وضع فعلی افزایش دهد اما کاملاً عکس این موضوع اتفاق افتاد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تصریح کرد: ما پیمان‌سپاری ارزی به شیوه فعلی را یک مشکل اساسی بر سر راه صادرکنندگان واقعی می‌دانیم زیرا انجام این کار، صادرکنندگان حرفه‌ای را کنار می‌زند و افراد غیرحرفه‌ای را وارد این عرصه خواهد کرد که این خود عاملی برای انزوای افراد حرفه‌ای و برنگشتن ارز به کشور می‌شود.

شافعی تأکید کرد: می‌توانستیم بازارهای جدیدی را تصاحب کنیم و فعالیت‌های صادراتی را افزایش دهیم اما با اعمال سیاست‌های موجود این کار عملاً غیرممکن خواهد بود و این به نفع نظام اقتصادی کشورمان نیست.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

کد خبر 359550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.