کلینیک فوق تخصصی نورون در اصفهان آغاز بکار کرد

کلینیک فوق تخصصی نورون به منظور ارایه خدمات تخصصی روانپزشکی در اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیوان بصیری شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاحیه کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب نورون با بیان اینکه این مرکز چهارمین کلینیک مرکز تخصصی استان های کشور است، اظهار کرد: دو مرکز در کرج و یک مرکز در یزد تا پیش از این احداث شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز  با هدایت اساتید دانشگاه و با همکاری ۹ نفر از متخصصان مغز و اعصاب شروع به کار کرد، ادامه داد: خدمات تخصصی روانپزشکی در این مرکز با همکاری پزشکان نورلوژیست و روانپزشک و ارتباط متقابل آنها با مرکز انجام می‌شود.

مدیر عامل کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب نورون اضافه کرد: در بخش دی کلینیک بیمار برای انجام درمان‌هایی مانند پالس تراپی  به مدت چند ساعت تحت نظر قرار می گیرد. خدمات پاراکلینیک نیز شامل نوار مغز، اکوی قلب، سونوگرافی، داپلر عروق گردن و مغز، نوار عصب و عضله، نورفیدبک، بیوفیدبک و لیزرپرتوان با استفاده از مجهزترین دستگاه های تشخیصی و درمانی بوده که  به وسیله کادر مجرب انجام می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته پیشرفته ترین دستگاه  EEG  آمریکایی را  تهیه کردیم، افزود: بر این اساس در بخش توانبخشی مجهز هم جهت ارایه خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، با خدمات فیزوتراپی تخصصی بیماری‌های مغز و اعصاب، آسیب‌های ورزشی، تکنیک‌های دستی و ماساژ، ارزیابی و درمان اختلالات ستون و کف لگن و بخش‌های متفاوت دیگر به بیماران خدمات‌رسانی می‌شود.

بصیری یادآور شد: در مجموع این مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب با ارایه خدمات نورلوژی و روانپزشکی، روانشناسی و توانبخشی به بیماران فعالیت می‌کند و هدف این است تا با گسترش این مرکز در خدمت سایر اساتید این حوزه باشیم تا بتوانیم با بهرمندی از تجربه آنان به مردم خدمات بهینه را اریه دهیم.

فعالیت های کلینیک درحوزهای درمان، آموزش و روان سنجی

همچنین رژین داودی، دکترای روانشناس و و درمانگر بالینی در این مراسم با اشاره به خدمات روانشناسی این مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب، اظهار کرد: این کلینیک به دلیل قابلیت ها و تونایی هایی که در حوزه روانشانسی و مشاوره دارد و با توجه کمبود جدی در این زمینه، نیاز روز افزون به وجود یک کیلینک مغزی و تخصصی جامعه در حوزه روانشاختی  به مردم جامعه را تامین می کند.

وی با بیان اینکه فعالیت های این کلینیک درحوزه‌های درمان، آموزش و روان سنجی تقسیم می‌شوند، افزود: در حوزه  درمان در هفت گروه تخصصی کودک و نوجوان که شامل خدمات روانپزشکی کودک و نوجوان، روان درمانی، بازی درمانی، مشاوره و فرزند پروری است خدمات ارایه می شود.

روانشناس و و درمانگر بالینی ادامه داد: گروه تخصصی ازدواج و خانواده ویژه زوجین، مشاوره پیش از ازدواج، مسایل ارتباطی بین زوجین، مشکلات زنا شویی،  زوج درمانی و خانوادگی را ارایه می دهد. درگروه تخصصی اختلالات بالینی و روانشناسی بالینی نیز خدمات روانپزشکی،  روان درمانی و مشاوره برای همه اختلالات خلقی، اضطراب، افسردگی و بیماری روان تنی، ام اس،  وسواس فکری و سایر اختلالات بالینی است.

داودی بیان کرد: گروه تخصصی روانشناسی سلامت نیز شامل خدمات روانپزشکی، روان درمانی و مشاوره برای همه اختلالات روان تنی، ام اس، آلزایمر، سکته مغزی، سندرم درد، فشارخون، میگرن و سایر اختلالات در این حوزه است.

وی درباره گروه تخصصی تحصیل و مشاوره، گفت: این گروه برای کسانی است که نیازمند مشاوره تحصیلی هستند؛ درمان یادگیری‌های ناتوانی و انتخاب رشته، شغل، کارآفرینی و مدیریتی هم متقاضیان ارایه می شود.

داودی تاکیدکرد: گروه تخصصی درمان و اعتیاد که در این زمینه همه اختلالات مرتبط با مصرف ماده، مسمومیت با مواد، محرومیت از ماده  واختلالات مرتبط با الکل فعالیت می شود. گروه تخصصی سکس تراپی در خصوص اختلالات عملکرد جنسی و نارضایتی جنسی مشاوره می دهد.

روانشناس و و درمانگر بالینی با اشاره به اینکه در حوزه درمان در کلینیک نورون از به روز ترین و جامع ترین درمان ها استفاده شده است، اظهار کرد: این درمان ها روانشناختی هیبنوتراپی، روانکاوی، درمان شناختی و رفتاری و درمان های سیستماتیک را در بر می گیرد.

وی یادآور شد: در حوزه درمان های تکنولوژیک گرفتن نقشه مغزی، ارتقا عملکردهای ذهنی، افزایش تمرکز و حافظه، درمان بیش فعالی و نقض توجه و  نروفیدبک هم انجام می شود.

به گفته داودی؛ درمان‌هایی هم در زمینه بازی درمانی به شناسایی مشکلات و هیجان‌ها و نقص های کودکان می پردازند و مهارت هایی را در این حوزه به فرزندان می آموزند. مهارت های مشترک برای زوجین در مشاوره ازدواج و خانواده است که شامل خانواده کارمد، غنی سازی روابط زوجین، بهبود کیفیت زندگی و روابط زوجین است.

وی تاکیدکرد: مهارت های فرزند پروری شامل والدین موثر و فرزندان مسوول، ساخت دنیای کودک و راه یابی به آن و مهارت ارتباط با نوجوان و فرزندان را در بر می گیرد.

کد خبر 359417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.