نقش جهان میزبان چوگان بازان

به مناسبت نکوداشت روز اصفهان ۲۵ بازی بومی - محلی، چوگان و رقابت های چهارجانبه هندبال برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به مناسبت نکوداشت روز اصفهان برگزاری بازی‌های بومی محلی را جهت بالابردن روحیه مشارکت در خانواده ها و ترویج بازی‌های سالم و بازی نمادین چوگان را در راستای شناخت و معرفی ورزش‌های دوران صفویه در دستور کار خود قرار داده است.

مسئول تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به این که این بازی‌ها طی سه روز برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۲۵ بازی بومی - محلی در میدان امام علی (ع) به مدت سه روز از یکم تا سوم آذرماه برگزار می شود.

حسن همتیان تصریح کرد: بازی های بومی - محلی بازی های قدیمی و رو به فراموشی اصفهان را شامل می‌شود، به طور مثال بازی‌های نظیر "گرگم به هوا"، "دال پلان"، "بولینگ با پا"، "دوزبازی"، "الختر"، "تیروکمان"، "لنگه پا"، "طناب کشی"، "هفت سنگ"، "کلاه پلان" و "بازی سه گانه" .

وی با بیان اینکه علاوه بر این ۲۵ بازی بومی، به مناسبت نکوداشت روز اصفهان برگزاری نمادین بازی چوگان نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، گفت: اصفهان زمانی به عنوان پایگاه اصلی این رشته مطرح بوده است؛ به همین منظور برای احیای ورزش چوگان نیز میدان امام (ره) انتخاب شده، تا چوگان بازان به اجرای این ورزش بپردازند.

وی پیرامون این مسابقات تصریح کرد: مسابقات چوگان از یکم تا سوم آذرماه به صورت رقابتی و چهار جانبه برگزار می‌شود.

رقابت‌های چهارجانبه هندبال با حضور تیم‌های لیگ برتری در روز اصفهان

همچنین مسابقات هندبال آقایان و بانوان نیز به مناسبت نکوداشت روز اصفهان با همکاری معاونت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از یکم تا سوم آذرماه برگزار می شود.

رئیس اداره ورزش همگانی و محلات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به رقابت‌های چهارجانبه هندبال که به منظور نکوداشت روز اصفهان برگزار می شود، اظهار کرد: تورنمنت چهارجانبه هندبال روز اصفهان در دو رده آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش آقایان تیم‌های الجیش عراق، باشگاه سپاهان، باشگاه ذوب آهن و هیئت هندبال نجف آباد و در بخش بانوان نیز تیم‌های ذوب آهن، سپاهان، هیئت هندبال شاهین شهر و تأسیسات دریایی تهران در این رقابت ها حضور دارند.

مهرداد سلطانی با بیان اینکه این بازی ها در سالن شهید سجادی برگزار می شود، تصریح کرد: این مسابقات از پنج شنبه یکم آذرماه آغاز و تا سه روز ادامه می یابد. شنبه (سوم آذر) ساعت ۱۸ نیز بازی نهایی  و اختتامیه با حضور مسئولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 359335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.