آخرین مراحل سازوکار مالی ایران و اروپا بررسی شد

در دیدار مدیر سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه با معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران آخرین وضعیت برجام و مراحل نهایی ثبت و راه اندازی کانال ویژه مبادلات مالی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزاش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، «نیکولا دو ریویه» در راس هیاتی بلندپایه روز چهارشنبه وارد تهران شد. دو ریویه و «سیدعباس عراقچی» در این دیدار درباره تعهدات فرانسه و سایر اعضای اروپایی برجام برای عادی سازی روابط اقتصادی با ایران، مقابله با اثرات منفی تحریم های غیرقانونی آمریکا، راه کارهای گسترش مناسبات دوجانبه و برخی مسائل امنیتی، منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی و تبادل نظر پرداخته و مواضع خویش را تشریح کردند.

در این دیدار، طرف فرانسوی گزارشی از مراحل نهایی ثبت و راه اندازی کانال ویژه مبادلات مالی و برخی دشواری های پیش بینی نشده در این مسیر و تدابیر سه کشور اروپایی برای رفع این دشواری ها و استقرار و آغاز به کار هرچه سریعتر این کانال به هیات ایرانی ارائه کرد.

همچنین دو طرف با مرور تحولات در سایر حوزه های اقتصادی و تجاری، اقداماتی که برای به حداقل رساندن آثار تحریم های آمریکا در دست انجام است، مورد ارزیابی قرار دادند.

در راستای مقابله با تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، اتحادیه اروپا ضمن فعال کردن قانون مسدود سازی تحریم های آمریکا برای حمایت از فعالیت شرکت‌های خود در تهران، اعلام کرد که سازوکار مالی ویژه ای برای ادامه تجارت شرکت های خارجی با ایران و همچینن امکان فروش نفت ایران و مبادله تجاری ایران با جهان ارائه می کند.

کد خبر 359317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.