تشریح برنامه های نکوداشت روز اصفهان

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌های متفاوتی درسه روز نکوداشت اصفهان از اول تا سوم آذرماه در مناطق مختلف شهر اصفهان و از طرف معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

رضا روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره این برنامه‌ها و محوریت آنها اظهار کرد: نخستین برنامه همایش نکوداشت اصفهان فردا صبح یکم آذرماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ در محل کتابخانه مرکزی شهرداری در دروازه دولت ، خیابان باغ گلدسته و با محوریت زاینده رود برگزار می‌شود که در قالب ارائه سخنرانی و پانل و معرفی "نی هفت" است؛ اجرای نی نوای استاد منوچهر غیور نیز از جمله برنامه‌های نیم روز اول است.

وی افزود: این برنامه درسه نیم روز، با همکاری سمن‌ها و در رأس آنها اصفهان دوستان و طبیعت دوستان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره جزئیات این برنامه‌ها گفت: برنامه بعد از ظهر نیم روز دوم از ساعت ۱۶ تا ۱۹ و با محوریت چهارباغ برگزار خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های بعد از ظهر سوم آذرماه اظهار کرد : این برنامه با محوریت داستان اصفهان و نویسندگان اصفهانی از ساعت ۱۶ تا ۱۹  در محل کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود و نشان امیر قلی امینی امسال برای نخستین بار به سه نفر در حوزه‌های روزنامه نگاری، فرهنگ عامه اصفهان و کارآفرینی اجتماعی اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این سه برنامه به عنوان همایش نکوداشت اصفهان در روز یکم آذر صبح و بعدازظهر و بعدازظهر روزسوم آذر در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

روحانی از اجرای برنامه دیگری به تدبیر قلمستان به عنوان دفتر تخصصی ادبیات خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه با عنوان رونمایی از مجموعه داستانی چهارباغ، بعدازظهرسوم آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در سالن اجتماعات باغ غدیر برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه، سال گذشته در حوزه های داستان و طنز شروع و برگزیدگانش مشخص شدند؛ امسال نیز همراه با سخنرانی و اجرای تئاتر رادیویی به صورت طنز و تجلیل از تدوینگران و مولفان این کتاب تحت عنوان مجموعه داستانی چهار صفحه‌ای برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برنامه دیگری که موزه هنرهای معاصر مجری برگزاری آن است در قالب سه برنامه و در یکم آذرماه، روز نکوداشت اصفهان افتتاح می‌شود؛ برخی از برنامه ها به صورت مستمر و در قالب نمایشگاه ادامه خواهد داشت.

روحانی ادامه داد: مروری بر فعالیت‌های هنری گالری کلاسیک اصفهان، عرضه تابلوی "شکوه سلطان بخت آغا" و تماشای گنجینه در دو گالری هنرمندان ایرانی و غیرایرانی از جمله برنامه‌های موزه هنرهای معاصر است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه عصارخانه شاهی در قالب دو یا سه برنامه برگزار می‌شود. این برنامه‌ها عبارتند از برنامه نشست پنجم از سلسله نشست‌های فرهنگ عامه در ایران که سوم آذرماه از ساعت ۱۷:۰۰  در محل عصار خانه شاهی برگزار می‌شود همچنین، نمایشگاه تولید روزنامه‌های اصفهان با همکاری رسانه ها روز سوم آذرماه ساعت ۱۰ صبح در این محل برگزار خواهد شد و بیشتر از یک هفته برای بازدید علاقه مندان دایر است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: "اصفهان در شب" نیز عنوان یکی دیگر از برنامه‌های عصارخانه شاهی است که با محتوای گردشگری اماکن تاریخی بعدازظهر یکم آذر برگزار می‌شود؛ شهروندان علاقه مند طبق اطلاع رسانی قبلی می‌توانند ثبت نام و حضور داشته باشند.

وی افزود: مرکز اصفهان شناسی نیز دو برنامه در روز اصفهان تحت عنوان "شب‌های اصفهان یک و دو" دارد؛ این برنامه، جمعه دوم آذرماه ساعت ۱۸  در محل توحیدخانه دانشگاه هنر خیابان استانداری  برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: شب‌های اصفهان به منظور "بررسی مکتب آواز اصفهان" با همکاری هنرسرای خورشید در حوزه موسیقی، سوم آذرماه ساعت ۱۸  در محل توحیدخانه دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

روحانی افزود: نمایشگاه عکس‌های نجومی عکاسان اصفهان تحت عنوان "گنبد اصفهان" که مجری آن مرکز نجوم اصفهان است از دیگر برنامه های روز اصفهان است؛  این برنامه، یکم آذرماه ساعت ۹ صبح در محل گالری کتابخانه مرکزی اصفهان افتتاح می شود؛ این نمایشگاه به مدت یک هفته و تا هشتم آذرماه برای بازدید دایر خواهد بود.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها را دفتر تخصصی هنرهای آیینی و موزه حمام رهنان برگزار می کند؛ این برنامه به منظور تجلیل از یکی از مداحان پیشکسوت و صاحب سبک اصفهان جمعه دوم آذرماه ساعت ۱۶ بعدازظهر درکتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود. آخرین برنامه معاونت فرهنگی هنری شهرداری اصفهان، راوی نوجوان است که در فرهنگسرای نوجوان برگزار می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد: برنامه اول آذرماه ساعت ۱۶ بعدازظهر و سوم آذر ساعت ۹ صبح در میدان تاریخی نقش جهان مقابل عمارت عالی قاپو، مسجد امام و مسجد شیخ لطف الله برگزار و داستان خوانی و روایت این اماکن تاریخی به وسیله نوجوان‌ها بازگو می‌شود.

کد خبر 359272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.