ساخت سینما با همکاری بخش خصوصی از اولویت‌های حوزه هنری است

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان گفت: ساخت‌و ساز سینماهای جدید یا مرمت سینماهای قدیمی با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، از جمله مهمترین فعالیت‌های حوزه هنری در سال‌جاری است و سعی داریم در چشم انداز دو ساله خود به استاندارد ظرفیت مخاطب برای سینماهای اصفهان برسیم.

مصطفی حسینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درآمدزایی بسیار ناچیز سینماها باعث شده تا سرمایه‌گذاران کمتری به فکر ساخت سینما باشند، اما خوشبختانه این موضوع شامل حال استان اصفهان نمی شود.

حسینی با اشاره به اینکه سازمان عامل برای ساخت سینماهای دولتی جدید موسسه بهمن سبز حوزه هنری است، تصریح کرد: منعی برای فعالیت بخش خصوصی در زمینه ساخت و تاسیس سینماهای جدید وجود ندارد و ایجاد رقابت از مزایای حضور بخش خصوصی در این زمینه است، سیاست حوزه هنری حمایت از بخش خصوصی برای انجام پروژه‌های سینمایی است.

وی افزود: حضور مخاطب در سینماهای خصوصی و "روشن بودن چراغ آن" برای حوزه هنری بسیار حائز اهمیت است، امروزه بسیاری از پروژه های سینمایی با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود و سعی می کنیم تا با جلوگیری از فعالیت انحصاری موسسه بهمن سبز، بستر مناسبی را برای فعالیت های بخش خصوصی فراهم کنیم.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به ارائه بسته های حمایتی دولت و سازمان امور سینمایی کشور برای سینماها، اضافه کرد: سهم زیادی از مساعدت های مالی سازمان سینمایی و بسته های حمایتی دولتی نصیب بخش خصوصی می شود.

وی افزود: بسته های حمایتی تجهیزات سینما، به صورت مقطعی از سوی دولت در اختیار سینماها قرار می گیرد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان با بیان اینکه تعمیر و نگهداری سینما بسیار هزینه‌بر است خاطر نشان کرد: هزینه نگهداری، بازسازی، تبلیغات و تعمیر سینماهای خصوصی به صورت کامل با مالکان است و مالک وظیفه دارد تا بودجه این امور را تخصیص دهد، اما تعمیر وسایل و امکاناتی که در سینمای های دولتی وجود دارد به عهده موسسه بهمن سبز حوزه هنری است.

حسینی بیمه کردن سینما را از جمله فعالیت‌های متصدی سینما دانست و افزود: حداقل امکانات یک سینما، استفاده از بیمه‌های مختلف مثل بیمه های مدنی، حوادث و ... است و بخش خصوصی هم موظف است تا سینما را در برابر آسیب های احتمالی بیمه کند.

وی گفت: بوفه هایی که در سینماها فعالیت می کند، خصوصی بوده و درآمد آنها مربوط به درآمد سینما نمی شود.

فعلا برنامه ای برای افزایش نرخ بلیت سینما نداریم

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان گفت: افزایش نرخ بلیت سینماهای اصفهان کمتر از سایر استان‌ها بوده است و تهرانی ها مجبورند پنج الی شش هزار تومان بیشتر برای بلیت سینما هزینه کنند.

وی با بیان اینکه فعلا برنامه ای برای افزایش نرخ بلیط سینما نداریم، اظهار کرد: نرخ بلیت سینماهای اصفهان ( ۱۰هزار تومان) به گونه ای تنظیم شده که همه اقشار جامعه قادر به حضور در سینما و تماشای فیلم باشند.

حسینی تاکید کرد: بلیط ارزانی که مخاطب عام را به سینما بکشد بهتر از بلیت گرانی است که فقط عده ای خاص قدرت خرید آن را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سینمای بدون مخاطب، یک " سینمای مرده" است، افزود: البته با توجه به افزایش تعداد سینماهای استان اصفهان، برنامه‌ریزی شده تا بسته های حمایتی مختلفی برای شهروندان ارائه تا مخاطب بیشتری به سمت سینما سوق داده شود.

رییس امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان گفت: عمده درآمد سینما از طریق فروش بلیت و پخش فیلم و دریافت یک پنجم کل درآمد حاصل از فروش است.

کد خبر 359212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.