شورای حقوق بشر منافع را بر اخلاق ارجحیت می دهد

یک عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رفتارهای شورای حقوق بشر سازمان ملل را ناشی از سیاست دوگانه آن خواند و گفت: عملکرد شورای حقوق بشر به گونه‌ای پیش می‌رود که دیگر وجاهتی در عرصه‌ بین‌المللی ندارد و تبدیل به آچار فرانسه‌ای برای آمریکا شده است.

به گزارش ایمنا، محمد جواد جمالی در واکنش به قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره‌ وضعیت حقوق بشر ایران گفت: بعد از اعدام سلطان سکه به عنوان اخلالگر اقتصادی عوامل داخلی و خارجی دست به تبلیغات چند سویه زدند در وهله اول در داخل کشور با تشویش اذهان اعلام کردند که این فرد اعدام نشده چون جنازه‌اش را ندیده‌اند حال این که اگر جنازه نشان داده می‌شد به شکل دیگری واکنش نشان می دادند. بعد گفتند که چرا این فرد را اعدام کرده و به همین دلیل بیانیه حقوق بشر صادر شد.

وی افزود: این رفتارها در حالی است که یک خبرنگار را در خاک ترکیه می‌کشند و حتی سازمان سیا اعلام می‌کند کار بن سلمان بوده، اما باز هم شورای حقوق بشر واکنش نشان نمی‌دهد، چون رییس جمهور آمریکا صراحتاً به مراودات مالی با عربستان اشاره داشته، این یعنی منافع بر اخلاق ارجحیت دارد.

این عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: از طرف دیگر هزاران یمنی کشته شده و نیمی از جمعیت یمن گرسنه و نیمی دیگر در بیمارستان‌ها بدون دارو و کمک‌های اولیه هستند، اما شورای حقوق بشر از وضعیت آنها چشم پوشیده است طوری که دبیرکل سابق سازمان ملل اعلام کرد که گزارش حقوق بشر به دلیل کمک‌های عربستان به این سازمان قرائت نمی‌شود. این ها همه نشان دهنده‌ سیاست‌های دو گانه این نهاد بین‌المللی است.

جمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سازمانهای بین‌المللی تبدیل به آچار فرانسه‌ای در دست آمریکا شده‌اند که اگر به نفع آمریکا باشد از آن استفاده کرده و در غیر این صورت خارج شده و یا تمکین نمی‌کنند. آنها از این سازمان ها برای فشار به کشورهای غیر همسو استفاده می‌کنند.

کد خبر 359208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.