تولید سالانه ۱۷۰ میلیون مترمکعب پساب در استان اصفهان

شهرضا - رییس تصفیه‌ خانه‌های آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در استان ۲۵ تصفیه خانه وجود دارد که سالانه ۱۷۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده فاضلاب در آن‌ها تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سیدمحمد موسوی امروز (سه‌شنبه) در جلسه بررسی مشکلات تصفیه خانه این شهرستان، اظهار کرد: تصفیه خانه شهرضا با ظرفیت مجموع ۱۲۰ هزار نفر و ظرفیت روزانه ۲۰ هزار نفر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان در جانمایی این تصفیه خانه نقش زیادی نداشته است، تأکید کرد: در جانمایی این تصفیه خانه دقت نشده و به همین دلیل مشکلات برای سالکنان مناطق اطراف ایجاد کرده است.

رییس تصفیه‌ خانه‌های آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه اقدامات زیادی برای حل مشکل بوی نامطبوع این تصفیه خانه انجام شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۵ دستگاه هوادهی با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و در این محل نصب شده است.

موسوی اضافه کرد: با تخلیه لجن‌ها و نصب دستگاه‌های لازم مشکل انتشار بوی نامطبوع از این تصفیه خانه به طور کامل برطرف می‌شود، هرچند در حال حاضر هم مشکل قابل توجهی در این زمینه وجود ندارد و وضعیت به نسبت سال گذشته بسیار بهتر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اصلاح تصفیه خانه شهرضا هزینه شده است، اظهار کرد: لازم است دستگاه‌های مسئول برای استفاده از پساب تصفیه شده از این محل، همکاری بیشتری داشته باشند.

رییس تصفیه‌ خانه‌های آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت حوضچه‌های نگهداری پساب تصفیه خانه شهرضا تکمیل شده است، تأکید کرد: امکان نگهداری پساب بیشتری در این حوضچه‌ها وجود ندارد، این در حالی است که در صورت بارندگی شدید، وضعیت بدتر می‌شود.

موسوی ادامه داد: مصرف پساب تصفیه شده در بخش صنعت، بهترین شیوه مصرف آن است، اما در شهرضا تا آن زمان فاصله زمانی زیادی وجود دارد؛ این در حالی است که برای حل این مشکل تصفیه خانه، باید تدابیر فوری در نظر گرفته شود.

وی گفت: در حال حاضر ۹۰ لیتر بر ثانیه پساب تصفیه شده در شهرضا تولید می‌شود، این در حالی است که با تکمیل پروژه فاضلاب شهری در سالیان آینده، این میزان تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد.

رییس تصفیه‌ خانه‌های آب و فاضلاب استان اصفهان تأکید کرد: لازم است روشی برای مصرف پساب تصفیه شده پیدا شود، اما باید به این نکته هم توجه شود که برای استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب، رعایت قواعد علمی و بهداشتی ضروری است.

کد خبر 359176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.