۹۰ درصد مصوبات هیئت مقررات‌زدایی اجرا نمی شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مصوبات هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار اجرا نمی شود، تاکید کرد: نباید به راحتی از کنار این مسئله عبور کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در بیست و سومین جلسه هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار نسبت به لزوم ارائه گزارش دلایل عدم همکاری دستگاه‌ها در اجرای مصوبات این هیئت به سران سه قوه تاکید کرد.

وی اظهار کرد: باید با اخذ دلایل از دستگاه‌هایی که در اجرای مصوبات همکاری لازم ندارند، گزارشی مستند و تحلیلی را به روسای سه قوه منعکس کنیم، زیرا این موضوع فرا قوه ای است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برخی روش‌ها و فرآیندهای غلط جزو ذات ساختار اداری کشور شده است، خاطرنشان کرد: باید این فرآیندها بوسیله کار کارشناسی شناسایی و حذف شوند.

دژپسند تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می شود در حوزه مقررات زدایی، راه‌ها و فرآیندهای غلط و زائد، شناسایی و حذف می شوند اما همان فرآیندها به شکلی دیگر ظاهر شده و ایجاد مانع می کنند.

وی با بیان اینکه شاخص های آزادی اقتصادی کشور، در همه مولفه ها به غیر از اندازه دولت بهبود پیدا کرد، خاطرنشان کرد: برخی از مداخله گری های دولت بی مورد است.

کد خبر 359164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.