بیش از دو هزار کارآموز فنی و حرفه‌ای اصفهان شاغل شده‌اند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در شش ماه امسال از تعداد هشت هزار و ۳۸۸ کارآموز رهگیری شده دو هزار و ۱۰۴ نفر به اشتغال رسیده‌اند، گفت: بر اساس آمارهای موجود ۲۵ درصد از مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای به اشتغال رسیده‌اند.

آرش اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از حضور ۱۳ نخبه اصفهانی در مرحله اول اردوی آماده سازی چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت کازان ۲۰۱۹ در کشور روسیه در هشت رشته مهارتی خبر داد.

وی با بیان  اینکه مرحله اول اردوی آماده سازی جوانان برای حضور در این مسابقات  از ۱۲ تا ۳۰ آبان برگزار شد، اظهار کرد: در این  اردو جوانان نخبه در هشت رشته مهارتی شامل الکترونیک، تأسیسات الکتریکی، طراحی و توسعه وب، طراحی مهندسی مکانیک، فناوری آب، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم های تحت شبکه، راهکارهای نرم‌افزار برای تجارت و کابینت سازی به رقابت پرداختند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خاطر نشان کرد: ۱۳ نخبه اصفهانی که برای مسابقات جهانی کازان انتخاب شده‌اند دارای مدال‌های شانزدهمین، هفدهمین و هجدهمین مسابقات ملی مهارت هستند.

وی همچنین به آمار شش ماهه عملکرد فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اشاره کرد و گفت: ۵۴ مرکز دولتی، ۳۸۸ کارگاه ثابت شهری، ۱۷۶ کارگاه جوار شهری، ۱۷۹ کارگاه جوار روستایی، ۲۴۰ کارگاه صنایع ضمن کار، ۳۸ کارگاه صنایع اصناف، ۷۴ کارگاه جوار دانشگاه، ۶۴ کارگاه جوار پادگان و ۵۹ کارگاه جوار زندان تحت پوشش این اداره کل هستند که خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در شش ماهه امسال پنج میلیون و ۷۰۱ هزار ۷۳ نفر – ساعت معادل شش هزار و ۴۹ دوره آموزشی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان اصفهان اجرا شده است، اضافه کرد: این آموزش‌ها در قالب ۳۸ رشته آموزشی ارائه شده است.

اخوان با بیان اینکه یک هزار و ۲۳۳ آموزشگاه دارای مجوز در استان اصفهان فعالیت دارد، ادامه داد: این آموزشگاه‌ها ۵۱ درصد تعهد آموزشی را محقق می‌کنند که از این تعداد ۴۸۵ آموزشگاه در حوزه زنان، ۱۳۳ آموزشگاه مردانه و ۷۴ آموزشگاه دو منظوره فعالیت دارد.

برگزاری ۲۳۰  دوره آموزشی در صنایع و اصناف استان اصفهان

وی همچنین به برگزاری ۲۳۰  دوره آموزشی در صنایع و اصناف استان اصفهان در شش ماهه امسال اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها در رشته‌های فرهنگ و هنر، کشاورزی، خدمات و صنعت بوده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ارائه آموزش به بیش از سه هزار زندانی و بیش از دو هزار سرباز در پادگان‌های استان اصفهان را نیز بخش دیگری از فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اعلام کرد و ادامه داد: همچنین به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به یک هزار و ۶۵۰ نفر دوره آموزشی برای معتادان بهبود یافته، مددجویان تحت پوشش بهزیستی از جمله زنان سرپرست خانوار، معلولان، متکدیان و کودکان کار برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار آزمون در استان اصفهان در شش ماهه امسال برای مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای برگزار شده است، ادامه داد: در این آزمون‌ها برای ۱۹ هزار و ۸۶۶ نفر گواهینامه مهارت آموزی صادر شده است.

اخوان با بیان اینکه در شش ماه امسال از تعداد هشت هزار و ۳۸۸ کارآموز رهگیری شده دو هزار و ۱۰۴ نفر به اشتغال رسیده‌اند، اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود ۲۵ درصد مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای به اشتغال رسیده‌اند.

فضاهای مازاد فنی و حرفه‌ای برون سپاری شد

وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از ابتدای دولت یازدهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: برای این امر واگذاری فضاهای مازاد را در دستور کار قرار داده است و بر این اساس تاکنون با ۷۲ هزار میلیون ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی پایدار ایجاد شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برنامه ریزی برای تکمیل و بهره برداری از دو پروژه نیمه تمام انجام شده است، افزود: همچنین در بخش صرفه جویی‌ها ۶۴ درصد در مصرف برق و گاز و ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است.

کد خبر 359092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.