به خودم افتخار می‌کنم مدال کسب کردم/ میدان جهانی سخت و سنگین است

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: حس افتخار، حس خوبی است؛ به خودم افتخار می‌کنم مدال کسب کردم و دل پدر و مادرم، استادان و مردم عزیزم ایران را شاد کردم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یازدهمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ روز گذشته -یکشنبه ۲۷ آبان ماه- در چین تایپه به اتمام رسید که زینب طغیانی ملی پوش اصفهانی پومسه ایران موفق شد یک مدال برنز تیمی دو نفره و یک برنز تیمی سه نفره برای کشورمان کسب کند.

زینب طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص این رقابت ها اظهار کرد: رقابت‌ها خیلی سخت بود، همه حریفانم بسیار پیشرفت کرده بودند و با اختلاف صدم متیاز بالا می‌رفتند و حتی حذف می‌شدند. در کل سطح مسابقات خیلی بالا بود ولی با تلاشی که انجام شد در بخش تیمی دو نفره و تیمی سه نفره رقابت کردم و توانستم در هر یک به مدال برنز دست پیدا کنم.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی تکواندو بانوان در خصوص تمرینات تبم ملی پیش از اعزام به این مسابقات تصریح کرد: در یک ماهی که در اردو بودیم خیلی تلاش کردیم، واقعا کار سختی را داشتیم و روی کسب مدال طلا حساب کرده بودیم اما تیم‌های دیگر حریفانِ قوی و قدرتمندی بودند که رقابت با آن ها تجربه خوبی بود ولی خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم عنوان سوم را به دست بیاوریم.

وی تصریح کرد: وقتی مدال گرفتیم حس خوبی داشتیم البته ناراحت هم بودیم چون واقعا تلاش کردیم اما به مدال طلا که هدفمان بود نرسیدیم و خوشحالی ما به خاطر کسب مدال بود و اینکه دست خالی به ایران بر نمی‌گردیم.

طغیانی خاطرنشان کرد: میدان جهانی با تمام میدان‌های دیگر متفاوت است و جو واقعا سنگینی دارد، هر لحظه استرس بیشتر می‌شد؛ همه در مسابقات عالی ظاهر شدند و تیم‌ها رشد چشمگیری داشتند. همان‌طور که گفتم نسبت به سال‌های قبل واقعا پیشرفت کرده بودند و کشورهایی که هیچ‌کس انتظارش را نداشت روی سکو رفتند.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: من در مسابقات رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال(نوجوانان) حضور داشتم و از عملکردم بسیار راضی هستم؛ واقعا همه تلاشم را کردم و سعی کردم بهترین اجرایم را در زمین داشته باشم.

طغیانی ادامه داد: حس افتخار، حس خیلی خوبی است؛ به خودم افتخار می‌کنم که مدال کسب کردم و دل پدر و مادرم، استادان و مردم عزیز ایران را شاد کردم.

زینب طغیانی از چهار سالگی تکواندو را در بخش پومسه آغاز کرد و به مدت ۱۲ سال حرفه‌ای آن را ادامه داد، به قدری در رقابت‌های داخلی خوب کار کرد که مورد توجه قرار گرفت و به تیم ملی راه یافت. وی اکنون چهار سال است که به عضویت تیم ملی درآمده و در عرصه‌های برون‌مرزی حضوری پرافتخار داشته است، دو مدال نقره آسیایی چین‌تایپه و یک برنز آسیایی ویتنام را در کارنامه دارد و در یازدهمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی جهان ۲۰۱۸ به دو مدال برنز در بخش تیمی دست یافت.

کد خبر 359004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.