وضعیت آب در اصفهان بحرانی است

نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: اگر به مشکل خشکسالی استان اصفهان توجه نشود در آینده با مشکل آب شرب مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایمنا به نقل پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، حسین میرزاییان نماینده اصفهان در شورای عالی استان ها در رابطه با خشکسالی‌های اخیر در استان اصفهان اظهار کرد: این استان از چند سال گذشته تا کنون به دلیل کاهش بارندگی‌ها  با مشکل بحران آب روبرو است و از طرفی نیز سرشاخه‌های آبی زاینده‌رود در بالادست ، منبع آبی استان‌های همجوار اصفهان،  مانند چهارمحال و بختیاری و یزد است که این موضوع نیز بر کم آبی زاینده‌رود افزوده است.

وی افزود: چند سالی است آب زاینده‌رود به شرق استان اصفهان نمی‌رسد و همین موضوع باعث شده این منطقه که یکی از قطب‌های کشاورزی استان است دچار بحران کم‌آبی شده و حتی این مسئله بر روی آب شرب استان نیز اثر گذاشته است.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران استان اصفهان از آغاز سال جاری تاکنون جلساتی درباره مشکلات بی‌آبی تشکیل داده است گفت: این سازمان در حاشیه شهر اصفهان و حتی داخل خود شهرستان ، به دلیل کمبود شدید آب برای شهروندان چندین چاه حفر کرده‌ اما باز هم آب شرب اصفهان با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون نفر به مرحله حاد  رسیده به طوری که احتمال خطر کمبود آب شرب نیز وجود دارد.

وی افزود: البته ناگفته نماند که مردم نیز واقعاً در مصرف آب همکاری‌های لازم را دارند و مسئولان استان نیز پیگیر راه حلی برای برطرف شدن موضوع کم آبی در استان هستند.

میرزاییان با اشاره به مشکلات کم‌آبی در شهرستان نطنز اظهار داشت: این شهرستان به لحاظ اینکه شهرستانی کوهپایه‌ای و کویری است و همچنین  به علت خشکسالی های اخیر، اغلب‌ روستاهای آن به وسیله تانکر ‌آبرسانی می‌شوند در حالی‌که در گذشته آب شرب آنها از طریق قنوات و چشمه‌های جاری در روستاها تأمین می‌شدند.

نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: سه سال پیش استاندار وقت اصفهان و شورای تأمین استان در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرستان نطنز در روستایی به نام "رحمت‌آباد" چاه حفر کردند و از طریق پمپاژ آب را به شهرستان نطنز آوردند که متاسفانه این آب هم بنا به تحقیقاتی که از سوی کارشناسان حوزه آب انجام شد برای مصارف شرب مناسب نیست. زیرا آلودگی و املاح زیادی دارد و گاهی رنگش قهوه‌ای می‌شود. مردم این مناطق معمولاً برای مصرف آب شرب از چشمه‌های نزدیک این شهرستان آب تهیه می‌کنند

کد خبر 358864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.