شهرداری نقشی در مدیریت برنامه شهید بهشتی نداشته است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: مدیریت محتوای رویدادهایی که در کتابخانه مرکزی برگزار می شود با شهرداری است، اما طبق قوانین، مدیریت، طراحی محتوا، حضور سخنران و ... برنامه‌ای که در دانشگاه برگزار می شود، با دانشگاه است.

به گزارش ایمنا، به دنبال بر هم خوردن مراسم "من بهشتی هستم" که هفته گذشته در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مناسبت نودمین سالگرد ولادت شهید بهشتی در حال برگزاری بود ایمان حجتی، مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در خصوص نقش شهرداری اصفهان در برگزاری این برنامه مصاحبه ای  با خبرگزاری فارس انجام داده که خبرگزاری ایمنا آن را بازنشر می کند:

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در این مصاحبه اظهار کرد: شهید بهشتی از افتخارات شهر اصفهان است از این لحاظ برای شهرداری اصفهان ارزش و اهمیت ویژه ای دارند؛ شهید بهشتی از افرادی بودند که تفکر ناب انقلاب اسلامی را ترویج داده و برای پیروزی انقلاب اسلامی هم مبارزه کردند، اما بعد از انقلاب اسلامی مظلومانه مورد حملاتی قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

حجتی با بیان اینکه نکوداشت این شخصیت برای شهرداری اصفهان همواره اهمیت ویژه ای داشته است، افزود: در همین راستا بر آن شدیم رویدادی تعریف کنیم، البته این رویداد هم محصور به دانشگاه نبود و برنامه هایی در منزل شهید مظلوم بهشتی که در اصفهان تبدیل به خانه فرهنگ برای حضور اهالی فرهنگ شده و در کتابخانه مرکزی برگزار شد، از جمله برنامه ها نیز برپایی رویدادی با مشارکت دانشگاه اصفهان بود.

وی خاطرنشان کرد: در رویدادهایی که در دانشگاه اصفهان برگزار شد شهرداری نقشی در مدیریت محتوایی نداشت، با توجه به اینکه شهرداری همکاری بین دستگاهی در حوزه فرهنگ با دانشگاه اصفهان یا ارگان‌های دیگر از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی دارد، در طول سال با همه این نهادها رویدادهایی را به صورت مشترک برگزار می کند.

حجتی ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه‌ای که در مورد شهید بهشتی صحبت می‌کنیم حوزه اندیشه‌ای است لازم بود با دانشگاه اصفهان در این زمینه همکاری داشته باشیم، در این راستا در برنامه نکوداشت نودمین سالگرد ولادت شهید بهشتی با دانشگاه اصفهان مشارکت کردیم.

وی اضافه کرد: همزمان با اعلام مشارکت شهرداری یک تشکل دانشجویی نیز تمایل داشت در دانشگاه اصفهان رویدادی برای نکوداشت سالگرد ولادت شهید بهشتی برگزار کند و مجوز دانشگاه را نیز اخذ کرده بود، بنابراین مشارکت شهرداری صرفاً در یک سری مباحث پشتیبانی و برگزاری رویداد بود و در رابطه با مباحث محتوایی شهرداری وارد کار نشد.

طرح موضوع حضور نیروهای شهرداری در درگیری اشتباه بود

وی تصریح کرد: مدیریت محتوای رویدادهایی که در کتابخانه مرکزی برگزار می شود با شهرداری است، اما طبق قوانین، مدیریت، طراحی محتوا، حضور سخنران و ... برنامه‌ای که در دانشگاه برگزار می‌شود با دانشگاه است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان عنوان کرد: شهرداری تمام آیین‌های نکوداشت را به شکل یک پرونده در سطح شهر تبلیغ و دعوتنامه‌های اختصاصی برای فعالان فرهنگی و مسئولان ارسال کرده بود و جمعی از مسئولان و علاقه‌مندان به شهید بهشتی هم در این برنامه‌ها حضور داشتند.

وی در رابطه با صحبت مطرح شده توسط دانشجویان معترض به برگزاری این برنامه در رابطه با برخورد مأموران شهرداری با دانشجویان گفت: بنده فیلم منتشر شده از آن برنامه را دیدم، از مأموران شهرداری آنجا حضور نداشتند و کلاً اصل حضور نیروهای شهرداری در آن قضیه اشتباه است و تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی است.

حجتی اذعان کرد: در زمینه به هم خوردن این برنامه واقعاً باعث تأسف است که برای نکوداشت شهید بهشتی _فردی که گفت‌وگو را به عنوان علاج جامعه هم ترویج و هم توصیه می‌کرد_ هنوز بعد از این مدت شاهد این فضاها و این به هم‌زدگی‌ها باشیم.

وی ابراز کرد: هویت افرادی که این مراسم را به هم زدند، مشخص است، از روزهای قبل در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده بودند که ما این مراسم را به هم می‌زنیم.

عواملی که از شهرداری در دانشگاه حضور داشتند

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تأکید کرد: عواملی که از شهرداری در دانشگاه حضور داشتند صرفاً مربوط به پشتیبانی، دکور برنامه یا تبلیغ برنامه در سطح شهر بودند و زمانی که آن فضا پیش آمد جلسه در کنترل مسئولان دانشگاه بود، بنابراین این موضوع ارتباطی با شهرداری ندارد؛ برنامه به لحاظ محتوایی طبق ضوابط دانشگاه و توسط یک تشکل دانشجویی پیش رفت و دخالت شهرداری در آن اتفاق اصلاً صحت ندارد.

وی با بیان اینکه هیچ نیروی دیگری از شهرداری اجازه ورود ندارد و نه نیتی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که قوانین مشخص است  و هر برنامه‌ای در دانشگاه برگزار شود در درجه اول مسئولیت‌هایی طبق قوانین برای تشکل‌ها، معاونت‌های دانشگاه و دیگر رده‌ها مشخص شده است؛ در خصوص محتوای آن برنامه می توانید سؤالاتتان را از مسئولان دانشگاه به ویژه معاونت فرهنگی بپرسید که طبق چه روالی این موارد پیش رفته است.

حجتی تصریح کرد: برخی از دانشجویان می توانستند در جلسه حضور داشته و صحبت‌ها را بشنوند و محتوا را به پیش ببرند، زبان گفت‌وگو را در هر زمینه‌ای نباید چه در این جلسه و چه در فضای متفاوتی از این جلسه کنار بگذاریم، همه باید توان شنیدن صحبت‌های یکدیگر را داشته باشند.

وی اظهار کرد: علاقه داشتیم  همان طور که دو روز اول این برنامه در یک فضای آرام برگزار شد روز سوم نیز در یک فضای آرام پیش می‌رفت، به نظر ما چه در این برنامه و چه برنامه دیگری اگر در دانشگاه برگزار شده و اندیشه دیگری طرح می‌شود آن برنامه هم باید در یک فضای آرام به پیش برود.

کد خبر 358819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.