مشارکت بخش خصوصی نقش بسزایی در تحقق اداره ارزان شهر دارد

مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به نقش تعیین‌کننده استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه‌های شهری، گفت: واگذاری بسیاری از پروژه‌ها به بخش خصوصی باعث کاهش هزینه‌های مدیریت شهری و در نتیجه اداره ارزان شهر می شود.

شهرام رئیسی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اداره ارزان شهر در اولویت سیاست‌های این سازمان است، اظهار کرد: حضور بخش خصوصی در بسیاری از پروژه‌های شهری موجب صرفه جویی در هزینه های شهرداری و افزایش بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی می‌شود.

وی افزود: شهرداری وظیفه دارد تا به عنوان یک دولت محلی، بسیاری از پروژه های شهری را انجام دهد، اما واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی می‌تواند مزایای اقتصادی بسیاری را به‌همراه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه واگذاری پروژه‌های شهرداری به بخش خصوصی موجب اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی شهر می شود، افزود: با توجه به سود محور بودن فعالیت‌های بخش خصوصی، نتیجه واگذاری پروژه‌ها به این بخش؛ کیفیت بهتر، زمان کمتر و صرف حداقل هزینه است.

رئیسی اضافه کرد: در پروژه‌هایی که بخش دولتی نسبت به انجام آنها اقدام کرده است، در غالب موارد نتیجه کار با هزینه های بالا و ناکارآمدی همراه بوده است.

 وی خاطرنشان کرد: جبران درآمدهای شهرداری از انجام پروژه‌هایی که واگذار می شود با افزایش سطح کیفیت در نتیجه پروژه‌ها، اتفاق می افتد، شهرداری نیز سعی دارد تا با کاهش تصدی‌گری خود در شهر، مشارکت بخش خصوصی در مدیریت شهری را افزایش دهد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه مشارکت عمومی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌هایی که سودآوری آنها مطمئن نیست، بسیار ضعیف است بنابراین بسیاری از پروژه‌های خودگردان که درآمدهایش جوابگوی هزینه هایش باشد توسط شهرداری به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی افزود: پروژه‌هایی که مربوط به حوزه سلامت و امنیت مردم است قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست و به دلیل حساسیت موضوع پروژه، بیشتر توسط بخش دولتی انجام می شود.

رئیسی با بیان اینکه بیشترین واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی مربوط به حوزه عمرانی شهر است، افزود: بسیاری از پروژه‌های شهری و بیشتر ساخت وسازها در حوزه عمرانی شهر با استفاده از توان بخش خصوصی انجام می شود، سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان نیز سعی دارد تا پروژه‌های حوزه تفریحی، فرهنگی و اماکن ورزشی شهر را با مشارکت این بخش انجام دهد.

کد خبر 358784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.