تاج الدین: کم‌لطفی دولت به فعالیت‌های فرهنگی اصفهان

ناهید تاج‌ الدین گفت: به نظر می‌رسد که وزارت ارشاد، به اصفهان، نسبت به استان‌های دیگر، نگاه تنگ‌تری دارد، چنانکه برای افتتاح سینما ساحل در گفت‌وگوهای مکرر با وزیر ارشاد، پیگیر افتتاح این سینما برای جشنواره فیلم کودک شدم، اما این فرصت از دست رفت.

ناهید تاج الدین، نماینده مردم اصفهان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه پردیس سینمایی ساحل، با اشاره به اینکه شخصاً پیگیر وضعیت سینما ساحل بوده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در لایحه بودجه، رقم خوبی به وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص دادیم، اما به دلیل شرایطی که در ماه‌های اخیر ایجاد شد، امکان تحقق دقیق مواردی که در لایحه بودجه پیش‌بینی شده بود، وجود نداشت.

وی افزود: البته همین که می‌توانیم بگوییم سرعت رشد سینماها و اتفاقات فرهنگی در دولت آقای روحانی بهتر از قبل بوده است، به این معناست که نگاه دولت فعلی به اینگونه اتفاقات فرهنگی، نگاه مثبتی بوده و اتفاقات خوبی در مقایسه با گذشته افتاده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر بخواهیم ایده‌آل ذهنی را بررسی کنیم، نمی‌توان گفت که دولت، تمام و کمال به وظایفش کامل عمل کرده است اما از نظر من رویکرد این دولت نسبت به دولت‌های قبلی، مثبت‌تر بوده و نگاه بهتری به حوزه فرهنگ داشته اند، اگرچه نسبت به اصفهان کم لطفی‌هایی شده است.

تاج الدین با اشاره به پروژه گسترش سینما ساحل، گفت: وضعیت ساخت این مجموعه با پروژه‌های قبلی متفاوت بود، از این نظر که هم شرایط دولت برای تخصیص بودجه به این فعالیت‌ها مساعد نیست و هم کل کشور شرایط خاصی را تجربه می‌کند.

وی افزود: همان طور که مشخص است، همچون دیگر بخش‌های کشور، شرایط اقتصادی اصفهان نیز خوب نیست؛ از این حیث که اصفهان همواره قطب صنعت بوده و در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده، اما مشکلاتی نظیر آلودگی هوا، در این زمینه به وجود آمده که مدیران را ناگزیر کرده است صنایع دیگری را جایگزین صنایع پیشین کنند؛ یکی از این اقتصادهایی که باید آن را مورد توجه قرار داد، اقتصاد هنر است.

نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بازسازی سینما ساحل، ادامه داد: یکی از جاهایی که توجه به اقتصاد هنر به منصه ظهور رسیده است، همین سینما ساحل است. باید دست مریزاد گفت به کسانی که در شرایط فعلی، توان خود را به کار بستند و به اصفهان ما کمک کردند.

تاج الدین درباره امکان کمک از سوی دولت و مجلس برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی در دیگر نقاط شهر، گفت: با توجه به اینکه پروژه‌هایی برای ساخت سینما در سایر نقاط شهر اصفهان کلید خورده است، امیدواریم این روند ادامه یابد و حداقل از طرف خودم قول می‌دهم که پیگیر باشم و به این امر کمک کنم. همچنین امیدواریم که وزارت‌خانه نیز به این موضوع نگاه مساعدی داشته باشد.

وی با اعتقاد به اینکه در سال‌های پس از انقلاب به این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی توجه کمتری شده است، اضافه کرد: اصفهان، پایتخت فرهنگ و هنر است و نمی‌توان گفت با افتتاح این سینما و با وجود بازسازی‌های اخیر، نیاز شهر به سالن‌های سینمایی برطرف شده است. البته در سال‌های اخیر، ساخت سالن‌های سینما بسیار سرعت یافته است و این روند باید ادامه پیدا کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه پردیس سینمایی ساحل در جایی بنا شد که پیش از این نیز، به عنوان سینما مورد استفاده قرار می‌گرفت، افزود: در این جا بستر آماده بود و پیش از این نیز سینمایی با ظرفیت ۶۰۰ نفر وجود داشت که پس از بازسازی، ظرفیت را تا حدود دو برابر افزایش دادند. اگر قرار بود که سینمایی را از پایه بنا کنند، هزینه‌ها بسیار بیشتر می‌شد، اما اکنون در یک بازه زمانی کوتاه حدودا ۱۰ ماهه، توانستند این سینما را گسترش دهند.

تاج الدین با ابراز ناراحتی نسبت به خشکی رودخانه زاینده‌رود، اظهار کرد: در بازدید قبلی از این مجموعه و در شروع کار که هنوز ساختمان شکل نگرفته بود، دیدم که اینجا تقریبا خرابه است اما حالا پس از مدتی اینجا سامان گرفته و بر همین اساس امیدوارم که در مقابل همین سینما، زاینده رود نیز دوباره جریان پیدا کند و به نوعی وضعیت آن نیز سامان بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در پردیس سینمایی ساحل، سالن‌های مخصوص کودک جدا از سالن‌های بزرگسال است، افزود: پیشنهاد طبقه بندی و درجه بندی سنی آثار سینمایی باید بررسی و عملی شود و برای تمام فیلم‌های اکران شده در سراسر کشور، این درجه بندی سنی وجود داشته باشد.

کد خبر 358735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.