دوربین‌های پایش تصویری در شهر نصب می‌شود

شهردار کرمان با بیان اینکه حمل ‌و نقل یکی از موضوعات اساسی در همه شهرها است، گفت: یکی از راه‌کارهای حل مشکلات حمل‌ و نقل و ترافیک، کنترل عبور و مرور به‌صورت مکانیزه است.

به گزارش ایمنا، سیدمهران عالم‌زاده با اشاره به اهمیت امنیت در شهرها، اظهار کرد: در جهت پایداری هر شهر، مهم‌ترین کار این است که ساکنان آن شهر امنیت داشته باشند و برای این کار باید از ابزارهای نوین استفاده کرد.

وی ادامه داد: کنترل به ‌وسیله‌ دوربین و پایش تصویری می‌تواند شهر را در هر دو موضوع حمل ‌و نقل و امنیت کمک کند.

شهردار کرمان گفت:  قرار است از محل جرایم رانندگی، اعتباری برای تجهیز شهر به دوربین‌های پایش تصویری در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد، اما به ‌دلیل این‌که منابع اعتباری سالانه کم بود، عملاً کار مهمی در این رابطه در شهر انجام نشده است.

عالم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ میلیارد تومان به شهرداری به منظور تجهیز شهر به دوربین‌های هوشمند الکترونیکی اختصاص یافته است، تصریح کرد: این دوربین‌ها علاوه بر اینکه تخلفات را ثبت می‌کنند، امکان پایش تصویری برای کنترل شهر را نیز دارند.

وی در مورد زمان خریداری و نصب این دوربین‌ها گفت: قرار است هفته‌ آینده طی موافقت‌نامه‌ای، اعتبار مشخص شده تخصیص یافته و پس از عقد قرارداد با مجری، دوربین‌ها خریداری و نصب تجهیزات انجام گیرد.

کد خبر 358669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.