برگزاری نخستین سمینار بین‌المللی در حوزه شهر دوستدار کودک در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: نخستین سمینار بین‌المللی در حوزه شهر دوستدار کودک در تاریخ ۲۵ و ۲۸ دی ماه با مشارکت یونیسف، وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در شهر اصفهان به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک ایران برگزار می‌شود.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در این سمینار «ویل پارکس» رییس یونیسف ایران، تعدادی از مقامات وزارت کشور و مسئولان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری نخستین سمینار بین‌المللی در حوزه شهر دوستدار کودک سه کارگاه آموزشی ۵۰ نفره با حضور سه استاد در حوزه بین‌الملل برپا می‌شود، تصریح کرد: این کارگاه‌ها دو زبانه است و در هر کارگاه تعداد ۱۵۰ نفر، یک نفر از اعضای شورای شهر، رؤسا و مسئولان شهرهای دوستدار کودک جهان شرکت خواهند کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی در دی ماه ۹۷ به مدت سه روز برگزار و گواهینامه آن را یونیسف ارایه می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود سه هزار شهر دوستدار کودک به شبکه شهرهای دوستدار کودک جهان پیوسته‌اند، گفت: متأسفانه تعداد شهرهای دوستدار کودک در خاورمیانه زیاد نیست، به طوری که در حال حاضر شهر «عمان» در کشور اردن و شهر «شارجه» در امارات شهرهای دوستدار کودک خاورمیانه به شمار می‌روند و شهر اصفهان از کشور ایران نیز سومین شهر دوستدار کودک در خاورمیانه خواهد بود.

حسینی‌نیا تاکید کرد: سعی داریم در سال آینده عنوان شهر دوستدار کودک را از یونیسف دریافت کرده و کشور آبی رنگ در حوزه بین‌الملل شویم؛ شهر دوستدار کودک از این جهت مهم است که فصل اول حقوق بشر بوده و کشور ما زیر ذره‌بین حقوق بشر است و این برند می‌تواند کارنامه خوبی در حوزه بین الملل ایران باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان به تعیین نقش و جایگاه شهر دوستدار کودک در مجامع مختلف پرداخت و گفت: زیرساخت پرداخت به مسائل کودکان اعطای عدالت اقتصادی و اجتماعی به این قشر مهم از جامعه است.

کد خبر 358633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.