مقابله با شیوع شپش در مدارس اصفهان آغاز شد

معاون بهداشت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ابتلا به انگل شپش در دختران به‌خاطر موی بلند و مقنعه‌هایی که سر می‌کنند بیشتر است بنابراین باید بهداشت فردی در لباس‌هایی که دانش‌آموزان به تن می‌کنند مورد توجه قرار گیرد.

حسین عباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح غربال‌گری پیشگیری از شیوع شپش در مدارس استان اصفهان اجرا شده و اگر به موردی برخورد کردیم، اقدام به مداخله و درمان صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در مدارسی که  مراقب سلامت حضور داشته باشند، به‌صورت موردی دانش آموزان مورد معاینه قرار گرفته و در صورت شیوع این بیماری، توسط کارشناسان بهداشت منطقه به‌طور تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ در مدارسی که دارای مراقب سلامت نیستند نیز این فرایند توسط کارشناسان مرکز بهداشت منطقه انجام شده و در صورت مشاهده موردی خاص، درمان آن به راحتی انجام می‌شود.

معاون بهداشت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین میزان شیوع این مسئله در پاییز است، تصریح کرد: در هر زمان از سال اگر گزارشی مبنی بر وجود شپش در مدارس، به معاونت بهداشت آموزش و پرورش داده شود، به سرعت مداخله و درمان انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: ابتلا به انگل شپش در دختران به‌خاطر موی بلند و مقنعه‌هایی که سر می‌کنند بیشتر است بنابراین باید بهداشت فردی در لباس‌هایی که دانش‌آموزان به تن می‌کنند مورد توجه قرار گیرد.

عباسیان با تاکید بر اینکه شیوع شپش تنها در مدارس اتفاق نمی‌افتد، خاطر نشان کرد: ممکن است در محامع عمومی و مسافرت‌ها نیز دانش‌آموزان به این عارضه مبتلا شوند که این امر لزوم رعایت نظافت و بهداشت عمومی می‌رساند.

کد خبر 358577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.