مسئولان باور کنند شهروندان دارایی‌ کشور هستند

عضو حزب کارگزاران سازندگی استان اصفهان گفت: اصلی‌ترین حلقه مفقوده در تحقق حقوق شهروندی، باور نداشتن مدیران به ارزش شهروندان به عنوان دارایی‌های این کشور است، بدون این باور هم حقوق شهروندی نمایشی صرف است.

سعید بزرگی در گفت‌و گو خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ارزشمندترین دارایی هر کشور شهروندان آن کشور هستند، اظهار کرد: اصلی‌ترین حلقه گمشده این زنجیر ، نبود این باور در میان اداره کنندگان کشور است.

وی با اشاره به یکی از بندهای منشور حقوق شهروندی، مبنی بر «حق آزادی و امنیت شهروندان»، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که وضعیت امنیت در ایران را باید با توجه به شرایطی که در آن قرار دارد سنجید؛ ایران در جوار افغانستان، سوریه، لبنان و کشورهایی قرار دارد که همگی در نابسامانی هستند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی استان اصفهان افزود: مرزهای بسیار وسیع کشورمان با چنین کشورهای نا امنی، کنترل ورود اشرار و تروریست‌ها را سخت‌تر کرده است، با این وجود، در کشوری زندگی می‌کنیم که در بخش امن‌ترین کشورهای جهان رده بندی می شود.

بزرگی خاطر نشان کرد: با توجه به جمیع این نکات، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تا به امروز یکی از بهترین عملکردها را در حکومت اسلامی داشته اند، اما اگر نگاه ما به آزادی و امنیت به صورت گسترده باشد، نیاز به نوعی باز تعریف از این مفاهیم داریم تا مشخص شود آزادی در جامعه تکثرگرایی مانند ایران چه تعریفی و حدودی دارد و باید به چه شکل اجرایی شود.

کد خبر 358565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهیل IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 0
    کی گوشش به این حرفا است، همه به فکر جیب خودشونن