۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
۲۰ شغل پر درآمد دنیا

انتخاب شغلی با بهترین درآمد، مسلما امری هیجان‌انگیز و امکان‌پذیر است هر چند دستیابی به آن نیاز به تلاش و کوشش دارد و به راحتی محقق نخواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دست آوردن درآمد بالا مطمئنا خواسته‌ای پرطرفدار است ولی رسیدن به آن نیازمند سال‌ها تلاش و کوشش در راه تحصیل، سخت‌کوشی در کار و کسب تجربه است و نیازمند طی مسیر دشوار و پر فراز و نشیب کسب موفقیت است. گزارشی که در ادامه می‌خوانیم لیستی از ۲۰ شغل با بالاترین درآمد در جهان و میانگین حقوق و دستمزد این شغل‌ها در سال ۲۰۱۸ است.

۲۰. فیزیوتراپیست

از کمک به راه رفتن دوباره یک بیمار گرفته تا تسکین رنج حاصل از آرتروز، همگی سبب می‌شود که یک فیزیوتراپیست در طول روز از بی‌حوصلگی دور بماند. در حقیقت این شغل بسیار چالش برانگیز است چرا که درمانگران فیزیکی نمی‌دانند دقیقا قرار است با چه مشکلی مواجه شوند و اینکه درمان این مشکل چقدر دشوار است. میانگین حقوق و دستمزدی که بررسی‌ها برای این شغل ارزشمند اعلام کرده‌اند ۶۹ هزار و ۵۰۰ دلار است.

۱۹. برنامه نویسان نرم افزار

با توجه با اینکه امروزه، عصر دیجیتال و دیجیتالی شدن است، پس تعجبی ندارد که این شغل در زمره شغل‌های باارزش و پر درآمد دوره حاضر باشد. برنامه نویسان نرم افزار با میانگین درآمد ۶۹ هزار و ۵۰۰ دلار متخصصان تجارت تکنولوژی بوده و کاملا به راه‌های کسب درآمد از طریق وب‌سایت‌ها، فروشگاه‌های الکترونیکی و ابزارهای وبلاگ نویسی آگاهی دارند. به علاوه این افراد می‌توانند با عقد قراردادهای سنگین در مشاغل آزاد، بین زندگی شخصی و کاری خود تعادل برقرار کنند.

۱۸.آمارشناس

بهترین شغل برای افراد علاقمند به داده‌ها، پردازشگران اطلاعاتی و عاشقان اعداد و ارقام، شغل آمارشناسی است. در این شغل فرد با تجزیه و تحلیل داده‌ها و انجام پیش‌بینی‌ درباره روند تعداد مشتریان می‌تواند به درآمدی با میانگین ۷۱ هزار و ۶۰۰ دلاری دست یابد. موفقیت در این حرفه، نیازمند کسب مدرک دانشگاهی و نیز تایید صلاحیت از سوی (Royal Statistical Society) خواهد بود.

۱۷.وکیل

برای جویندگان عدالت هیچ شغلی بهتر از حقوق‌دانی نیست. تحصیلات لازم برای این شغل به صنعتی بستگی دارد که فرد حقوق‌دان قرار است در آن خدمت کند. برنامه کاری شلوغ و سال‌های تحصیلی طولانی برای رسیدن به این موقعیت حرفه‌ای از  ویژگی های مشترک تمام وکلا است. میانگین حقوق و دستمزد یک حقوق‌دان به طور متوسط ۸۱ هزار و ۹۰۰ دلار تخمین زده شده است.

۱۶. مهندسی فناوری اطلاعات

وظیفه مدیران فناوری اطلاعات حفظ شبکه‌های اداری از هکرها و بدافزارها، نظارت بر نرم‌افزارها و ارتقاء سخت‌افزارها و سایر مسائل فنی مربوطه است و از آنجایی که فناوری اطلاعات در هر زمینه‌ای بخشی جدایی‌ناپذیر از تجارت است تقاضا برای این شغل بسیار بالا است. میانگین حقوق و دستمزد اعلام شده برای این شغل ۸۵ هزار دلار می‌باشد.

۱۵. خلبان

برای اینکه به شغل خلبانی دست پیدا کنید، باید علاوه بر گذراندن دوره‌های آموزشی طاقت‌فرسا، بعضی مشخصات جسمانی را نیز دارا باشید. برای مثال British Airways تنها خلبانانی را استخدام می‌کند که بین یک متر و ۵۷ سانت تا یک متر و ۹۰ سانت قد داشته باشند و تمامی دوره‌های EASA Class ۱ شامل آزمون‌های آمادگی جسمانی، شنوایی و بینایی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند. به طور متوسط خلبانان ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ دلار درآمد کسب می‌کنند.

۱۴. مهندس نفت

یک مهندس نفت وظیفه دارد که برای استخراج امن نفت و گاز طبیعی دست به ایجاد تکنولوژی‌های جدید بزند. این امر نیازمند درک مناسب از ریاضیات و علم روز دارد و برای متخصص مربوطه به طور میانگین درآمدی بالغ بر ۱۰۱ هزار دلار حاصل می‌کند. ساکنان ایالت متحده چنانچه خواهان تحصیل در این رشته باشند، به طور کامل از جانب دولت حمایت خواهند شد.

۱۳- پزشک عمومی

اولین گزینه هر فرد بیمار برای اقدام به درمان، مراجعه به پزشک عمومی می‌باشد؛ ممکن است بیماری وی تنها یک سرماخوردگی ساده باشد و یا یک بیماری دردناک و کشنده باشد. این پزشکان با آشنایی کامل خود با آناتومی بدن انسان نسبت به درمان بیماری و یا ارجاع بیمار به متخصص اقدامات لازم را انجام می‌دهند و به طور متوسط درآمدی حدود ۱۰۴ هزار و ۳۰۰ دلار دارند.

۱۲. متخصص پا

مواجهه با مشکلاتی همچون پینه پا، میخچه، فرورفتگی ناخن در گوشت و شکستگی در یکی از مهمترین قسمت های بدن یعنی پا، شما را نیاز مند مراجعه به پودیاتریست یا متخصص پا می‌کند. لازم است که دانش آموختگان این رشته پس از اتمام دوره لیسانس و برای واجد شرایط شدن در مدرسه پاپزشکی ثبت نام و با کسب صلاحیت درآمدی با میانگین ۱۲۵ هزار دلار برای خود فراهم کنند.

۱۱.دندانپزشک

یکی از پرتقاضاترین و پر مراجعه‌ترین شغل‌های دنیا چه به صورت عمومی و چه به صورت تخصصی دندانپزشکی است. یک دندانپزشک وظیفه مراقبت از مشکلات مربوط به لثه و دندان را برعهده دارد و علاوه بر داشتن تخصص در زمینه مسائل مربوط به دندان نیازمند داشتن مهارت‌های ارتباطی عالی برای ایجاد احساس راحتی برای بیمار در صندلی ترسناک دندانپزشکی هستند. میانگین حقوق و دستمزد ۱۲۵ هزار و ۶۰۰ دلار است.

۱۰. تکنسین بیهوشی

تکنسین بیهوشی مسئولیت کنترل میزان مناسب مواد بیهوشی را دارد که از طریق تزریق و یا گازهای استنشاقی یه بدن بیمار وارد می‌شود و نقش مهمی در شرایط بحرانی ایفا می‌کند. دریافت تخصص در این رشته فرد نیازمند کسب آموزش به عنوان RN و سپس دریافت مدرک کارشناسی ارشد از دوره پرستاری بیهوشی بوده و میانگین حقوق و دستمزد دریافتی برای متخصص این رشته ۱۴۰ هزار دلار است.

۹. متخصص اطفال

کسانی عاشق اطفال و کودکان هستند می‌توانند به متخصص شدن در این شغل فکر کنند. متخصصان اطفال وظیفه بررسی سلامت جسمی، روانی و اجتماعی بیماران کوچک خود را برعهده دارند و میانگین دستمزدی که از این طریق کسب می‌کنند ۱۴۵ هزار و ۹۰۰ دلار است.

۸. مدیر عامل

تنها دو نفر مدیر به نام‌های Elon Musk و Tim Cook در جهان هستند که بالاترین میزان حقوق دریافتی را دارند ولی به طور کلی این شغل با میانگین حقوق و دستمزد ۱۶۲ هزار دلاری جزو مشاغل پردرآمد جهان است. با این وجود یک مدیر اجرایی برای رسیدن به این مقام نیازمند یک سال کار سخت در راه کسب تجربه مدیریت و مهارت‌های مورد نیاز برای صنعت مورد نظر خود است.

۷. متخصص پروتز

متخصصان پروتز دندان مسئول برطرف کردن مشکلات فک و دندان هستند و برای پر کردن جای خالی دندان‌های افتاده یا سایر بیماری‌های مربوط به فک کج برای تسهیل صحبت کردن یا جویدن اقدام به جراحی دهان و فک می‌کنند و به عنوان جراحان پلاستیک دهان و دندان شناخته می‌شوند و میانگین درآمد آن‌ها برابر است با ۱۶۲ هزار و ۴۰۰ دلار.

۶. ارتودنتیست

تمرکز یک ارتودنسییت بر تثبیت لبخندهای کشیده، صاف کردن ساختار دندان‌ها و تنظیم گاز زدن‌های نامنظم با کمک ارتودنسی، نگهدارنده‌ها و لوازم جایگزین است. تحصیلات تکمیلی برای تبدیل شدن به یه متخصص ارتودنسی تنها بعد از دریافت مدرک دندانپزشکی امکان دارد و به طور متوسط ۱۶۸ هزار و ۸۰۰ دلار درآمد دارد.

۵. متخصص داخلی

متخصصان یا پزشکان داخلی خدمات درمانی لازم برای بیماری‌ها و صدمات اندامهای داخلی را ارائه می‌دهند. این افراد اغلب جراحی نمی‌کنند و به طور عمده وظیفه درمان بیماری‌های حاد همچون دیابت، آلزایمر و فشار خون بالا را برعهده دارند. متخصصان داخلی همچنین می‌توانند برای نظارت بر سیستم یک عضو خاص مانند سیستم گوارش نیز تخصص داشته باشند. متوسط حقوق این متخصصان برابر است با ۱۸۴ هزار و ۸۰۰ دلار.

۴. روانپزشک

روانپزشکی با درآمدی بالغ بر ۱۹۷ هزار و ۵۰۰ دلار یکی از پردرآمدترین حرفه های دنیا است. به طور کلی روانپزشکان وظیفه گوش کردن به مشکلات دیگران و ریشه یابی آن‌ها را دارند و در برخورد با موقعیت‌های بسیار پیچیده وظیفه دشواری برعهده دارند. کسب تخصص در این زمینه نیازمند چندین سال تحصیل در زمینه دارو و درمان است.

۳. متخصص بیماری‌های زنان

متخصصان زنان مسئول کمک به حفظ سیستم تولیدمثل زنان هستند و انجام بررسی‌های ویژه بانوان و نظارت بر حاملگی از جمله تخصص آن‌ها است. علاوه بر این متخصص زنان وظیفه عمل جراحی لیزر برای حذف سلول‌های HPV، انجام آزمایش های رایج زنانه یا زایمان را برعهده دارد و از شغل خود ۲۰۹ هزار و ۶۰۰ دلار درآمد کسب می‌کند.

۲. جراح فک و صورت

بر خلاف یک دندانپزشک، جراحان فک و صورت بر روی صورت، دهان و فک جراحی انجام می دهند وبرای کسب این تخصص نیازمند چهار سال آموزش بیشتر و همچنین کسب مهارت بیهوشی هستند. میانگین حقوق و دستمزد جراحان فک و صورت ۲۳۳ هزار و ۴۰۰ دلار است.

۱. جراح

یقینا قابل احترام‌ترین شغل دنیا جراحی است و این امر آن‌ها را لایق قرار گرفتن در صدر لیست حاضر می‌کند. این افراد نه تنها به عنوان یک پزشک آموزش می‌بینند بلکه لازم است که وابسته به هدف موردنظر خود سال‌های بسیاری را برای کسب تخصص در یک رشته خاص پشت سر بگذرانند. جراحان مسئول نجات و تغییر زندگی هستند و وظیفه مهم و حساسی بر عهده دارند. میانگین درآمد آن‌ها برابر با ۲۵۸ هزار و ۹۰۰ دلار است .

کد خبر 358447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.