ثبت مالکیت آثار ادبی و هنری تسهیل می‌شود

رییس دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان گفت: با افتتاح مرکز کارآفرینی، مشاوره و ثبت مالکیت فکری، بستری را برای ثبت مالکیت آثار ادبی و هنری و حتی اختراعات در این زمینه فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد قلمکاریان در آیین افتتاحیه مجموعه فعالیت‌های نوین دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان، اظهار کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر ارزشمندی هنر تاکید زیادی داشته‌اند، بر اساس تلاش می‌کنیم تا سال ۱۴۰۰ این دانشگاه با کمک اساتید و دانشجویان به یکی از مراکز علمی تراز اول کشور ارتقاء پیدا کند.

رییس دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان به تشریح فعالیت‌ها و مراکزی که در این دانشگاه افتتاح می‌شوند پرداخت و اضافه کرد: اولین مرکزی که به صورت ویژه در موضوعات فرهنگی و هنری افتتاح می‌کنیم، مرکز آموزش‌های پودمانی آزاد و توسعه فرهنگ و هنر است و در این مرکز به آموزش‌هایی خواهیم پرداخت که کمتر به آن توجه شده است.

قلمکاریان با اشاره به اینکه پژوهش رکن اصلی هر کاری است، از پژوهشکده فرهنگ و هنر به عنوان دومین مرکز افتتاح شده در این آیین یاد کرد و افزود: سومین مرکز، مجمع خیران و واقفان فرهنگ و هنر است که درباره آن استاد فرشچیان نیز صحبت کرده‌ایم و این هنرمند نیز قرار است با ما همکاری کنند.

وی ادامه داد: از دیگر مراکز افتتاح شده می‌توان به کانون دانش آموختگان فرهنگ و هنر اشاره کرد. در اصفهان تنها سه درصد از دانشجویان، در رشته‌های هنری مشغول به تحصیل هستند و این آمار برای شهری که مهد فرهنگ و هنر است، مناسب نیست، به همین دلیل بستری را در این مرکز برای کار مشترک و ارائه آن‌ها در سطح جامعه فراهیم کردیم.

رییس دانشگاه فرهنگ و هنر درباره مرکز هنرهای آیینی و سنتی به عنوان پنجمین مرکز افتتاح شده در این دانشگاه گفت: برخی هنرها مثل تعزیه خوانی، چاوشی خوانی و نقالی در جامعه مغفول مانده‌اند. در این مرکز تلاش خواهیم کرد که به آن‌ها بیشتر بپردازیم و علاقمندان به این هنرها را در آن جا مشغول کنیم.

قلمکاریان با اشاره به افتتاح یک مرکز مشاوره در دانشگاه فرهنگ و هنر، افزود: مرکز مشاوره و راهنمایی روانشناختی، تحصیلی و شغلی، به صورت خاص برای اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه و همچنین برای آحاد جامعه خدمات مشاوره در زمینه‌های فرهنگ و هنر و اشتغال زایی این حوزه، ارائه خواهد داد.

وی ادامه داد: افتتاح مرکز کارآفرینی، مشاوره و ثبت مالکیت فکری، بستری را برای ثبت مالکیت آثار ادبی و هنری و حتی اختراعات در این زمینه فراهم خواهد کرد. در این مرکز، از صفر تا صد مراحل ثبت مالکیت آثار توسط کارشناسان ما طی خواهد شد تا این روند برای اساتید، دانشجویان و هنرمندان آسان‌تر شود.

رییس دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان همچنین از افتتاح مرکز امور بین الملل برای برقراری ارتباط با دانشگاه‌های ۶۵ کشور جهان و همچنین تبادل دانشجو با این دانشگاه‌ها خبر داد.

کد خبر 358424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.